Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Tauno
Kure
20.01.2013

Riigikogu likvideerimine.

Toore tulevikuvisioonina pakun välja Riigikogu likvideerimise. E-riigi arengu jätkudes ja ülemusliku EL seaduste teegi arenedes muutub Riigikogu vähevajalikuks, erinevalt Vabariigi Presidendist kui riigi toimimise garandist ja valitsusest kui igapäevase riigisisese arengu suunajast.
Seadusandlus saaks toimima umbes selliselt, et rahvas koostöös ekspertidega valib valitsuskabineti. Viimane tegeleb seadusandluse ettevalmistamisega nagu senini, lisades laialdase muutuste tutvustamise, mis hõlmab ka arvutuslikku analüüsi muutuste mõjust, nii kvantitatiivses kui võimalikus kvalitatiivses osas.
Idee realiseerimise eelduseks on salajaste valimiste muutmine avalikeks, mis väldib võimalikku mitteläbipaistvat elektroonilist sohitegemist. Salajastel valimistel ei näe sügavat mõtet.
Seadusmuudatuste hääletamine saaks toimuma elektroonilistel rahvahääletustel, millel tulevikus kahjulike hetkepopulistlike otsuste vältimiseks peaks valitsus eelnevat tugevat teabetööd tegema.

Missing
Missing Marektamm-5 Missing Missing Missing Missing Vello Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Maikel_msn_49
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Kallutatus

Arvan, et just praegu saab vormistada seadusteks kallutatud muudatusettepanekuid, kuna valitsuserakondade ministrite poolt esitatud ettepanekuid hääletavad samade erakondade parlamendirühmad (koalitsioon).
Käesoleva ettepaneku kohaselt tuleb valitsusel aga kõvasti tööd teha, et valijaskond muudatuste poolt hääletaks. Opositsiooniks saabki rahvas meedia vahendusel.

Tauno Kure
30. jaanuar

Kaaskiri

Mind on koguaeg närinud kahtlus, et sellel ettepanekul võib olla mingi negatiivne omadus. Oleksin väga tänulik, kui vastuhääletajad avaldaksid selle vastuargumentides. Ise tean vaid, et ettepaneku realiseerumisel halveneb arvutikaugete inimeste osalemine. Tarmo Kaldma kommentaaris ei saa päris hästi aru, millist suhtlemist ta silmas peab. Kas 101 RK liikme omavahelist?

Tauno Kure
23. jaanuar

Vaja ka inimeste vahelist suhtlemist

Riigi juhtimine ei saa olla ainult riigiMASINA töö. Kuid olen nõus et Riigikogu tähtsus väheneb ja ta ei peaks kogu aeg koos istuma, suure osa tööst saaks teha elektrooniliselt. Seega pole vaja riigikogu liikmetele ka palka maksta.
President võiks olla ühtlasi riigikogu esimees.

Tarmo Kaldma
22. jaanuar

Seaduste kallutatuse probleem

Kardan, et sellisel juhul oleksid seadused kallutatud valitusese poole. Mitte ilmaasjata ei eristata seadusandlikku (parlament) ja täidesaatvat võimu (valitsus). Ettepaneku sisu järgi jagatakse seadusandlik võim ära rahva ja rahva poolt valitud valitsuse vahel. Ehk siis hakkab valitsus töötama välja endale vajalikke seaduseid, ja kuna sisuline opositsioon puudub või võib osutuda nõrgaks - ei toimu vastandumist siis tulevad seadused ainult valitsuse meele järgi.

Mihkel Mikkelsaar
27. jaanuar