Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Koostöö
Kogu
24.01.2013

Valimiskampaaniat peaks läbi viima sõltumatu organ

Ettepaneku autor Eino Väärtnõu, saabus e-posti teel:
Valimiskampaania korraldamine (mitte selle sisu määramine või toimetamine) tuleks anda kandideerijatest sõltumatu organi kätte, kes õiglaselt jagaks kandideerijatele plakatite pinda, ajalehtede pinda, raadio ja TV saateaega. Nende pindade ostmine oleks selle korraldava organi ainuõigus ja kampaania rahastamine riigieelarvest.
Sellega saaks tagatud, et keegi ei saa tutvuste ja eriti korruptiivselt korutud rahamassi abil omale võimsamat valimispropagandat korraldada, kui oleks kõigile võrdsete võimaluste tagamise korral.
Selline organ võiks olla näiteks Riigikogu kantselei juures olev, või vastav sihtasutus.
Igasugused kampaania rahalise ülempiiri seadmise või kampaania kontrollimise katsed jäävad meil ebapiisavaks - kontrolli ei suudeta tõhusalt korraldada ja peamine - rikkumised avastatakse tagantjärele, kui saadikukohad on juba kätte saadud, ning valimisi ju meil tagasi pöörata ei suudeta.

A62e1066272807ba0c679df32ca7eeb7 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Vello Missing Missing Mina_2 76052_10150134996984908_7612480_n
Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Raha mõju vähenemine

+ Tõenäoliselt väiksemad kulutused valimisreklaamile;
+ Valimisplatvormide ühetaoline tutvustamine;
+ Kandidaadid seatakse agitatsiooni teostamisel võrdsemasse seisu;
+ Reklaamis sisalduv teave viiakse proportsionaalsesse vastavusse reklaami investeeritud rahasummadega, st. valimisreklaami muutumine sisulisemaks;
+ Reklaamimassiivide vahele mõtlemisruumi jätmine lubaks valijatel teostada teadlikumaid valikuid;
+ Sümpaatsema valimiskampaania läbi valimisosaluse kasv.

link: muasaasu.wordpress.com/

Kaarel Vaidla
29. jaanuar

ettepanekul on jumet

Kuidas aga tagada selle organi juhi sõltumattus? Meil on sõltumattuse näiteid piisavalt. Riigikohus ESM arutlusel, õiguskantsleri esimene ja teine ametiperiood.

Hannes Toomsalu
24. jaanuar