Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Koostöö
Kogu
25.01.2013

Erakondade rahastamise printsiibid riigieelarvest

Ettepaneku autor Raik-Hiio Mikelsaar, saabus e-posti teel:
Erakondade rahastamise üldsumma eraldatakse parlamendi ja valitsuse poolt riigieelarvest igal aastal eraldi - vastavalt riigi võimekusele ja vajadustele.
Erakondade riigieelarveline rahastamine jaguneb 1) valimistulemuslikuks ja 2) valimistevaheliseks (Lawrence Lessig’i printsiip) .
Valimistulemuslik rahastamine määratakse vastavalt valimistulemustele ja erakondade poolt igakülgselt põhjendatud finantstaotlusele.
Valimistevaheline rahastamine toimub edukuse-põhiselt - vastavalt erakondade aruannetele ja valijate hinnangule

Missing Madis_2007_v%c3%a4ike Missing 76052_10150134996984908_7612480_n
Missing Missing Missing Missing Missing Avo Missing Missing Missing Missing Missing Missing 76052_10150134996984908_7612480_n
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Kodanike tegeliku toetuse arvestamine

+ Iga-aastane eraldis arvestab kodanike tegelikku toetust.
+ Rahastamise projektipõhisus (finantstaotlus) nõuab erakondadelt raha otstarbekat kasutamist, rahakasutuse põhjendamist.
+ Aruandenõue toob poliitika rahvale lähemale. Nõuab tegevpoliitikutelt selgitusi ja põhjendusi oma tegevustele. Raha on hea motivaator.

link: muasaasu.wordpress.com/

Kaarel Vaidla
29. jaanuar

tuludeklaratsiooni täites inimesed annavad eelistuse

kord aastas enamus inimestest on kohustatud riigiga suhtlema tuludeklaratsiooni täites, seal saab küsida erakondlikku eelistust

Allan Anniste
25. jaanuar

Süsteemi ja kontrollmehhanismide keerulisus

- Iga-aastane proportsionaalne eraldis nõuab hinnangumehhanismide tekitamist.
- Projektide hindamine nõuab spetsiaalse erapoolse komisjoni loomist. Lisakulu. Ka komisjonil raske otsustada, millised kulud on põhjendatud ja millised mitte.
- Aruanded võivad olla kallutatud (populism). Erakondade tõhususe hindamine raske (vt. Vello Paasi argumendid) ning kodanikel ei pruugi selleks olla piisavalt objektiivset teavet.

link: muasaasu.wordpress.com/

Kaarel Vaidla
29. jaanuar

Liiga keeruline ja halvasti teostatav.

Raha taotlemiseks leiab alati põhjuseid ja põhjendusi.
Otsustajateks jäävad alati võitnud parteid.
Edukuse määramine on väga määratlevate isikute subjektiivsusega segatud, ei ole objektiivne, sest me ei saa reaalselt hinnata edukuse suurust. Minu teada ei ole üheski mõõtühikute süsteemis sellist mõõtühikut. Me ei tea ka, kuidas hinnata õiglaselt valitsuspartei ja opositsioonipartei edukust, me ei tea, kuidas hinnata suurpartei ja väikepartei edukust, eriti kui viimane ei pääsenud riigikokku.
Millise mehhanismi abil saavad valijad hinnata parteide tegevust, kui viimased enamus juhtudest valetavad ja vassivad, varjates oma musti tegusid.
Ja lõpetuseks: meil, lihtrahval, ei ole tarvis parteisid. Need on vajalikud poliitikuile sarnaseid huve omavate isikute ühistegevuseks oma huvide nimel.

Pean möönma, et vahel nende huvid kattuvad rahva soovidega ja vahel on neil vaja rahvast enda poolele, milleks nad peavad täitma mõningaid rahva soove.

Vello Paas
25. jaanuar

Ma ei toeta

erakondade (loe: huviklubide) rahastamist riigikassast.

Vello Paas
25. jaanuar