Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Avo Avo
Blankin
26.01.2013

Amoraalne vaheltkasu

Tunnistada amoraalseks vaheltkasu, mida saavad alkohoolsete jookide ja tubakatoodete reklaami vahendajad.
Amoraalsus seisneb meedia poolt levitavate alkoholireklaamide avaldamise eest tulu saamises, st alkohoolsete jookide levikule ja tarbimisele kaasaaitamises, elanike alkoholismile kallutamises, kahepalgelisuses jne.
Arvan, et reklaamivahendajad peavad tulu jagama (MTA vahendusel) alkoholi- ja tubasõltluse tõkestamise preventiivsete meetmete läbiviijatega, vähemalt 50:50.
Samas mainin, et samal ajal on alkohoolsete jookide tootjad kui äriühingud vastavalt aktsiisidega "piisavalt premeeritud".

Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Mati2
Missing Passipilt_eero_rang Pilt
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Segadus

Oot,oot! Siin tekkis vist väike segadus. Aktsiisi võrra jääb ikka äriühingul raha vähemaks ja see laekub riigile, seega preemiast nagu rääkida on raske. Ega see ka preemia nime ei kanna, mida tuleb kiiruse ületamise eest riigile ära maksta.
Sisulise poole pealt vädaks aga, et väga lihne on teatud reklaamide tegemise kulu teiste hulka sel viisil "ära peita", et migit kasu sealt ei saadagi. Samuti on ebamoraalne sundida reklaamifirmat otsustama oma kliendi ja tellimuse moraalsuse/ebamoraalsuse üle. Tema teeb oma tööd ja kui tegemist ei ole seaduserikkumisega, on tal ka täielik õigus tunnustusele.

Neeme Danziger
28. jaanuar