Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Toomas
Laanpere
27.01.2013

Riigiettevõtete nõukogude koostamise esialgne kord

Allpool toodud põhimõtete järgimine nõukogude koostamisel lõpetaks kogu iseseisvuse aja kestnud parteisõdurite ja "universaalsete oskustega" sponsorite piinliku tralli nõukogude tulukate-mõjukate kohtade ümber.
Lõpeks ka seda janti saatnud kord vaibuv,kord ägenev koalistsiooni partnerite vaheline nägelemine.Juhatusele avaneks lõpuks ometi võimalus normaalselt juhtida ettevõtet ja vastuda talle antud ülesannete täitmise eest.
1.Ettevõtted jagunevad ministeeriumite vahel vastavalt oma tegutsemise spetsiifikale ja reeglina neid ei solgutata ministeeriumide vahel ringi iga uueˇkoalistsiooni tekke või jõuka sponsori ilmumise järel.
2.Nõukogu hoitakse põhiseaduse õige tõlgendamise ja sellele viitava eraldi seadusandliku akti abil puhtana parteisõduritest ja multivõimetega ei tea miks küll sinna trügitavatest sponsoritest.
3.Minister saab oma alas olevate ettevõtete arendamise suunad kinnitatuna valitsuskabinetilt.Eelnevalt on see kokku pandud sama ministeeriumi paljusadade haritud spetsialistidega mehitatud ja just selle valdkonnaga tegelevate osakondade poolt.Loomulikult on valitsusele esitatud kava eelnevalt arutatud TTÜ ja teiste vastavate kõrgkoolidega,vajadusel ka välismaa asjatundjatega.Soovitav on kava edaspidiste tagasilöökide vältimiseks lahkelt tutvustada ka teistele ministritele.
4.Minister nimetab iga konkreetse ettevõtte nõukogu liikmed oma kõige tublimate seda ala tundvate vastutavate spetsialistide seast,kes teavad juba kava koostamise ajast ees oodata võivaid katsumusi ja võite.Nad on käinud arvukatel täiendus koolitustel nii siin kui välismaal.Kui kõik laabub,saavad kiita,miks ka mitte mõõdukat kokkulepitud preemiat.Või siis mingit väliraha lisaks oma põhipalgale.Nõukogu liikmed asuvad valdavalt ühes ministeeriumis ja on alati hõlpsasti leitavad.Mõni defitsiitne spetsialist võib tõesti olla ka mõnest teisest ministeeriumist,asutusest kuid ilma igasuguse poliit viiruseta,rollita.
5.Minister vastutab kogu ministeeriumi töö ja valdkonna eest.Selleks teda sinna pannaksegi,mitte niisama ilu pärast.Kui minister ei tea valdkonnast tuhkagi ega pole tal neid spetsialiste ka ministeeriumis,tuleb ta seltskond välja vahetada.Kui ka see ei õnnestu ,siis endale uus töökoht leida.Üldiselt võiks ministril niipalju taipu olla,et lausa võõrale alale katsetama mitte minna.
6.Kui mõnes RK liikmes juhtub äkitselt tärkama suur huvi mõne ettevõtte käekäigu ja murede vastu,soov aidata jms ,annab minister RK-s tavaks saanud viisil asjaliku ülevaate.Ja saab kiita või laita.Ja kutsub huvilised lahkelt külla,Ministeeriumi juhtkond ja ettevõtte juhid on kõrgete külaliste tähelepanust meelitatud ning juhivad külaliste lahkudes segamatult edasi.
Tänan kõiki ,kes viitsisd siiani lugeda.Lisage omalt poolt juurde,ehk õnnestub kunagi see lapsik kauplemine ja riigile kahjulik skeemitamine lõpetada.See on ju eraettevõtluses täiesti vastuvõtmatu!
Samas toetan kõiki erinevates peatükkides tehtud ettepanekuid poliitikute osalemise keelamiseks nõukogudes.

Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Vello Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Värske näide elust enesest !

Kehtivat riigiettevõtete koostamise praktikat ilmestab järjekordne hoogu võttev võimu jagamine magusate riigiettevõtete kamandamise pärast.
Majandusministri poolt konkursita paika pandud Eleringi juht veenab tulihingeliselt ja tuntud headuses kõiki teda jätma rahandusministeeriumi alla,samas pidades Eesti Energiale parimaks rahandusminiteeriumi alla ülekolimist. Raske mõista,miks peaksid tublid arvepidajad järsku tahtma rahajagamisele lisaks võtta ka elektrijaamade ning õlitootmise juhtimist ?Kas rahandusministeerium peaks majandusministeeriumile valurahaks mõne huvitavama fondi loovutama? Ehk oleks kodurahu nimel kohe mõlemad firmad kultuuriministeeriumile anda ja firmade juhtidel taas toimekalt oma põhiülesannetega tegelda? Kõrvalt vaadates kurb ja naljakas samal ajal.

Toomas Laanpere
31. jaanuar