Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Aivi
Eilart
29.01.2013

Ettepanek muuta õpetaja kvalifikatsiooninõudeid.

Nüüd, kui ühtlustati keskeri ja kõrgharidusega õpetajate palgamäärad, võiks üle vaadata ka õpetajate/pedagoogide kvalifikatsiooninõuded.
Arvan, et õpetaja ametis saab töötada ainult, kui on kas kõrgharidus või pedagoogiline keskeriharidus.
• Ettepanek: kaotada või korrigeerida punkti kolm, „muu“ . 320- tunnine eelpedagoogika kursus ei anna põhjapanevaid teadmisi lapse arengust ja didaktikast.
§ 18. Koolieelse lasteasutuse õpetaja kvalifikatsiooninõuded
3) muu kõrg- või keskeriharidus ja läbitud 320-tunnine eelkoolipedagoogika kursus.
• Ettepanek: erivajadustega lastele peaks haridust andma ainult kõrgharidusega õpetaja/ pedagoog. Muu keskeriharidus ja 320- tunnine eripedagoogika kursus ei taga laiapõhjalisi teadmisi ja täit kompetentsi puudespetsiifilisest õpetamisest.

• Ettepanek: tühistada keskeriharidus ja jätta ainult kõrghariduse nõue. Koolis ei tohiks juttugi olla keskeriharidusest.
§ 23. Nägemis-, kuulmis-, kõne- ja liikumispuudega, tundeelu- ja käitumishäiretega, kasvatuse eritingimusi, lihtsustatud, toimetuleku- ja hooldusõpet vajavate õpilaste kooli või klassi või õpiraskustega õpilaste klassi õpetaja kvalifikatsiooninõuded

2) muu pedagoogiline kõrg- või keskeriharidus ja läbitud 320-tunnine eripedagoogika kursus.
§ 19. Erilasteaia, koolieelse lasteasutuse erirühma ja sobitusrühma õpetaja kvalifikatsiooninõuded
2) muu pedagoogiline kõrg- või keskeriharidus ja läbitud 320-tunnine eripedagoogika kursus

Missing Missing Missing Missing
Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Haridus üksi ei anna haritust

Mul on isiklikult olemas matemaatika-informaatikaõpetaja kutse ülikoolist (TLÜ) ja mu emal on ka füüsika-keemiaõpetaja kutse TÜ-st. Seega tean sellest haridusest erinevaid näiteid.

Minu arust ei ole hea õpetaja puhul oluline niivõrd õpitu, kuivõrd õppimisvõime ja selle võib anda ka rakenduslik haridus, laste kasvatamine jmt.

Kui palju te ise olete õpetajana töötanud? Mis kogemused teil on, et otsustada selle küsimuse üle?

Minul on kogemusi ka lapsevanemana ja olen praktiseerinud täiskasvanute koolitustega ning asendajana ka koolis (lasteaialapse kõrvalt nädala vast asendasin haigestunud õpetajat).
Põhimõtteliselt olid mu õpetajad seda meelt, et ma sobiksin kooli, kuid väikeste laste kõrvalt ma tavakooli ei läinud (ema kogemused õpetasid).

Kai Kaarna
29. jaanuar