Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Marko
Laurits
31.01.2013

Igasugune valimisreklaam võiks olla keelatud

Minu ettepanek on keelata _igasugune_ valimisreklaam. See võib esmapilgul tunduda ebademokraatlik või liiga radikaalne, kuid järele mõeldes on rohkem võita kui kaotada.

Et erakonnad ja kandidaadid saaksid oma platvorme valijatele tutvustada, tuleks riigi poolt luua kõigile võrdsed võimalused. Näiteks:
a) vastaval veebilehel (näiteks www.valimised.ee)
b) rahvusringhäälingus vastavates tele- ja raadiosaadetes

Miks ma usun, et valimisreklaamide keelamine oleks hea:

1) Riigi raha ei kuluks valimisreklaamidele. Viimane on sisuliselt rahva raha raiskamine, kuna ei loo mingit sisulist väärtust.

2) Me kuuleme pidevalt erakondade varjatud rahastamisest. Kui erakonnad ei saa enam reklaami osta, siis pole neil ka nii palju raha vaja, järelikult rahastamise probleem väheneb. Eeldatavasti väheneb ka võimalus erakonnalt raha eest "seadusi osta".

3) Kandidaatidel on võrdsemad võimalused. Täna peab Riigikokku pääsemiseks olema eduka erakonna valimisnimekirja ülemises otsas või väga populaarne teletäht.

4) Valijad ei saa oma otsust teha reklaamidest meelde jäänud sisutühjade loosungite ja näopiltide põhjal, vaid peavad ise rohkem uurima ja mõtlema. Seega on valimistulemus kvaliteetsem. Tõenäoliselt on valimistel osalejate protsent oluliselt madalam, aga tähtis on ikkagi kvaliteet, mitte kvantiteet.

5) Poliitikute aur ei kuluks kahe-kolmesõnaliste loosungite mõtlemisele ja esitamisele, vaid sisulisemale tööle.

Valimisreklaamide keelamisega kaasnevad ohud:

1) JOKK-tegevus ehk seaduse piiril tegutsemine. Näiteks linnaosa- ja vallalehtedes ning erakondlikus telekanalis tehtav propaganda on ilmselge valimisreklaam, aga seda on raske seaduses määrata.

2) Valmisreklaamide keelamine pole ühegi valitseva erakonna huvides, kuna nende võiduvõimalused ilmselgelt vähenevad. Seega on naiivne lootus, et see Riigikogus läbi läheb.

Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing
Marektamm-5 Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile