Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Nologo Andres
Laiapea
07.01.2013

Muuta poliitilisele reklaamile kehtestatud piiranguid

Rahavõimu kahandamiseks poliitikas on vaja põhimõttelist muutus poliitilisele reklaamile kehtestatud piirangutes. Hetkel kehtivate seaduste kohaselt on keelatud poliitiline välireklaam aktiivse agitatsiooni ajal. See keeld on äärmiselt ebaloogiline, sest kui poliitiline välireklaam peaks olema kunagi üldse lubatud, siis just aktiivse agitatsiooni ajal. Praegu kehtiv keeld ei ole viinud poliitilise välireklaami kadumiseni, vaid on lihtsalt pikendanud valimiskampaaniate kestust. Erakondade rahavajaduse piiramiseks oleks mõistlik lubada poliitilist reklaami ainult aktiivse agitatsiooni ajal ning keelata see täielikult muul ajal. See peaks puudutama nii välireklaami kui ka kõiki teisi reklaamiliike, sealhulgas telereklaami, et erakonnad ei saaks hakata kulutama raha enda reklaamimise peale juba aasta enne valimisi.

Nologo Missing Missing Missing Mina
Elver-sarvedega-220 Missing Missing 28051_477328542290065_2050125831_n Dsc_0299 Missing Rainern%c3%a4gu 39107090296 Missing Missing Missing 419489_535560476459101_806666271_n Missing Missing Missing Missing Missing Maikel_msn_49 Missing Lauri_m6ek Missing Missing Urmokybar_net Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Lõpp maksumaksjate raha põletamisele!

Aktiivse agitatsiooni ajal on valimisreklaamid õigustatud, et võimalikult paljudele valimisõiguslikele isikutele jõuaks kohale, millised erakonnad üldse valimistel osalevad ja milliseid numbreid konkreetsed kandidaadid valimistel kannavad. Muul ajal kujutavad poliitilised reklaamid (a la sisutühi telekampaania "Ajame Eesti asja") endast valdavalt maksumaksjate raha põhjendamatut põletamist. See tuleks lõpetada!

Andres Laiapea
07. jaanuar

Valimisreklaam tuleb kaotada.

Kampaaniad peavad olema informeerivad.
Reklaam on ajupesu,mis taotleb ainult valija emotsionaalset mõjutamist,ega sisalda objektiivset informatsiooni.Kampaanias tuleb aga valijale objektiivset infot anda.Me teame,et kui mingit asja ühest nurgast meile soovitavas suunas muuta,siis toob see alati kaasa mingi ebasoovitava muutuse asja teises nurgas.Valijal peab olema võimalus kaaluda,kumb muutus on tähtsam.Kampaanias peab rääkima mõlemast muutuse poolest,mitte head poolt taevani kiitma ja halvemat poolt sootuks maha vaikima.

Toivo Kalmo
12. jaanuar

Juhuslikud reklaamid aasta enne valimisi pole probleem

Mu meelest aasta või pool aastat enne valimisi tehtav reklaam ei ole nii suur probleem kui massiivsed, kulukad (valdavalt maksumaksjate rahaga tasutud) ja seejuures kaunikesti sisutühjad kampaaniad, mis toimuvad viimastel nädalatel enne valimisi, selmet keskenduda sisukamat suhtlemist võimaldavatele kampaaniaviisidele.

Urmo Kübar
07. jaanuar