Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Maksumaksja vahenditest tehtavale meediale juurde hind, tiraaž ja kulutuse ...

teinud avalik asutus.

Kui inimese postkasti tuleb mingi kalender, telekava vms. siis peab selgelt arusaadav olema, kes on selle meediaväljaande taga. Sama kehtib ka reklaamide ja raadio ning televisioonisaadete kohta.

Tihti on probleemiks see, et saadetud õnnitluskaart, kalender või telekava peal on poliitiku kirjutis vms. kuid ei ole üksüheselt selge, kas selle meediaväljaande eest on maksnud erakond või maksumaksja.

Näide elust.

Hiljuti leidsid paljud oma postkastidest Tallinna TV saatekava. Loogika ütleks, et kohalik omavalitsus postitab neid reklaame ainult kohaliku omavalitsuse territooriumil. Uurimisel aga selgus, et saatekava tiraaž oli 280 000 eksemplari ja seda jagat Ekspressposti vahendusel suuremate linnade lähiümbruse postkastidesse. Trükk ja laialijagamine läks maksma 5338 € + km.

Antud juhul ei saa Tallinna linnaelanikud teada, kui massilise meediaväljaandega on tegemist, ning mis see linnaelanikele maksma läks. Sarnane olukord on näiteks kalendritega, mis visatakse prügikasti, kuna neid vaja ei ole, teadmata midagi sellest, kui palju see talle endale kaudselt maksma läks.

Kui kohalik omavalitsus kasutab kohalikku raha üleriigilise kampaania tegemiseks, siis peaksid teised kohalikud omavalitsused ja nende elanikud selgelt ja üheslt aru saama, kes on meedia taga ehk kelle huvides ning kuludega neile sõnumit edastatakse.

Kui kohalik omavalitsus teeb meediale kulutusi, siis peaks kodanikul selge olema kes on kuulutuse taga ning palju see maksumaksjale maksma läheb. Nii saaks kodanik otsustada, kas seda kulutust on ikka mõistlik teha ning ei ajaks segamini kohaliku omavalitsuse ja erakonna sõnumit.
Kui igal kalendril, telekaval jne. on peal hind, siis ei visataks neid nii kergekäeliselt prügikasti vaid antakse teada, et selliseid trükiseid ei vajata.

Eriti problemaatiliseks kujuneb olukord valimiste ajal, kus maksumaksja raha eest loodud meediat kasutatakse kui erakonna propagandavahendit ja seda nii, et kodanik ei pruugi aru saada, kas meedia eest on maksnud erakond või maksumaksja.
Nii rahastatakse erakondade propagandakampaaniat selleks mitteettenähtud vahenditest ja seda võimaldab see, et varjatakse kes on kulutuste taga ja kui suured need on.

Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile