Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Ardo
Ojasalu
31.01.2013

Riigi rahastamine peab olema sõltuvuses liikmete huvist rahastada oma erakonda.

Liikmemaksud moodustavad riigieelarvest raha saava nelja suurema erakonna tuludest viimaste aruannete kohaselt vaid 0,5-2,5%. See on naeruväärselt väike osakaal ning näitab ilmekalt, et riigieelarveline rahastamine muudab erakonnad mugavaks, teisest küljest jällegi näitab, et eelarveline rahastamine on ebamõistlikult suur. Erakond, mis osutub valituks võimuorganitesse, mõjutab kõigi inimeste elu, seetõttu on põhjendatud, et erakonnad saavad raha ka riigieelarvest, see aitab muu hulgas vältida ka ohtu, et suure rahakotiga eraannetajad saavad olulise mõju erakonna otsuste üle ja ostavad endale vajalikke seadusi. Kuid eelarveline rahastamine ei tohi olla valdav erakonna finantseerimise allikas. Seetõttu peaks seadma riigieelarvelise rahastamise sõltuvusse muudest allikatest, eriti liikmemaksudest, saadud rahast. Seda muidugi juhul, kui üldse rahastada erakonna igapäevast majandamist.
Et tagada mingi järjepidevus, siis tuleks seda sõltuvust juurutada järk-järguliselt, esimesel aastal ei tohiks eelarveline finantseerimine olla rohkem kui 80% kogutuludest, järgmisel 70% ja nii kuni piirini, kus riigi raha on väiksem osa, kui muudest allikatest saadu.

Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile