Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Valter
Haamer
31.01.2013

Taastada kahetasandiline omavalitsus

On kahetsusväärne, et Põhiseaduse Assamblee otsus ühetasandilise omavalitsuse põhiseadusse surumiseks põhines ainult emotsioonidel. Nagu PA protokollidest selgub, puudus arutelu olukorra üle, mis juhtub siis, kui erineva suurusega vallad ei tule neile pandud ülesannetega toime. Nii see tegelikult ka juhtus. Maakondade võimalusi kahjuks protokoll ei sisalda.
Kahetasandilise omavalitsuse korral oleks vallal olnud tarvis komplekteerida ainult sotsiaal- ja kultuurtöö nõunikud, maavalitsus oleks olnud hariduse-, tervishoiu-, arhitektuuri-, transpordi jmt.
alade korraldajaks.
Sellises olukorras oleks olnud võimalik säilitada maakonna ja valla itentiteet, oleks jäänud ära valdade kohtuskäimised õpilaste pearaha pärast, oleks olnud võimalik arendada maakonda
(regiooni) ilma üksikute valdade erihuvidest lähtuvalt, vaid maakonna kui terviku huvist lähtuvalt. Maakonna tasandil oleks saanud läbirääkimisi välisinvestoritega pidada hoopis tõsisemalt, kui valla tasandil.
Regionaalminister ei ole olnud suuteline maakonna arengut suunama. Maavanema ametnikuks
muutmine on tulnud kahjuks maakondade arengule.
Kuna 226 omavalitsusega pidi tegelema iga ministeerium, siis see suurendas ministeeriumide
ametnikkonda.
Ei ole hilja kahetasandiline omavalitsus taastada, ametnikkond komplekteerida aga valdadest
ja ministeeriumidest vabanevate töötajate arvel.

200307_5727813797_7209_n
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile