Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Koostöö
Kogu
01.02.2013

8 ettepanekut

Ettepanekute autorid: Peeter Kuningas, Vello Lind, Raul Vatsar, Jüri Viilup, saabus e-posti teel:
1.Teeme ettepaneku et Eesti Vabariigi presidendi ja peaministri ametikohad oleksid ühildatud – seal on üks ja sama inimene.
2.Nii suure usalduse korral, peaks see inimene olema valitud üldrahavalikul otsehääletusel. Me räägime juba aastaid kokkuhoiust ja kokkuhoidlikusest ja sellest, kuidas raha ei ole, et maksta arstidele, pilootidele, õpetajatele, päästjatele, aga keegi isegi ei iitsata sellest, et tegelikkuses piisaks Eesti sugusele väikeriigile ka ühest isikust riigi etteotsa.
3.Meie Riigikogu on meie riigi kohta ülearuselt suur. Meile ei ole raha ja rikkust et luua endale poliitilist eliiti sellises mahus. Seega peaks Riigikogu liikmete arv olema väiksem. Pakuksime uueks Riigikogu liikmete arvuks 61 inimest.
4.Kõik Riigikogu liikmed valitakse otse oma valimisringkonnast, mida peaks siis ka olema 61. Kõik võivad oma kandidaate esitada ja valituks saab see, kes kogus oma piirkonnas kõige rohkem hääli. Mitte mingeid häälte edasiandmisi, vaid otsesed valimised kohtadel ja nende inimeste poolt, kes antud piirkonnas elavad. Sellisel juhul tagame selle, et see inimene kes on valitud, on tõesti oma piirkonna esindaja – ükskõik kas ta siis elab seal või mitte, kuid kohalikud inimesed on andnud talle oma hääle ja ilmselt rohkem tema poolt ei hääleta kui ta peaks nende usaldust petma.
5.Riik peab läbi viima haldusreformi. Pakume valdade lõplikuks arvuks 39. Selle numbri korral peaks olema võimalik luua sellised (tõmbe)keskused, mis tõesti suudaksid oma rahva vajadusi teenuste ja hoolitsuse järgi rahuldada, kes oleksid piisavalt jõukad enda (rahva) ülalpidamiseks ja asjalikuks töötegemiseks. Sellise arvu valdade korral kaob vajadus maakondade juhtimise järele.
6.Kaotada maakondade praegune juhtimistase – geograafiliselt on ilus, kui maakonnad on olemas, aga valdade arvu vähendamisel 39, ei ole vaja juhtimist dubleerida. Meil on palju juhte, kes tegelikkuses midagi ei juhi, sest pole midagi juhtida. Aga võim on armas ja sellest hoitakse kinni, eriti praeguste palgatasemete juures.
7.Eesti Vabariigi juhtimine toimugu Tallinnast. Väljaspool Tallinnat võivad olla tugiteenused ja ametid, aga riigi valitsemine võib ja peab toimuma sealt, kus selleks on loodud võimalused ja tingimused.
8.Ja viimaseks, kuid mitte vähem tähtsaks punktiks meie ettepanekute hulgas oleks – tõsta õpetajate palk vähemalt pooleni Riigikogu liikme palgast. Töö, mida õpetaja teeb, ei ole vähemtähtis, kui töö, mida teeb Riigikogu liige. Kust selleks raha saada? Eespool on palju ettepanekuid, mis aitavad otseselt EV-l raha kokku hoida. Paneme selle raha siis sinna, kus meie lapsed kasvavad, sest nagu ütleb meie konstitutsioongi – meie eesmärgiks olgu eesti rahva, keele ja meele säilumine.

Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile