Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Aa0183157 Meelis
Kaldalu
07.01.2013

ÜKS SUUR ÜLE-EESTILINE RIIGIKOGU VALIMISRINGKOND

Kõik, kes oskavad (loogiliselt) mõtelda, saavad (või peavad) ausalt tunnistada, et hetkelt toimiv valimisringkondade süsteem ei taga ega kaitse pisimalgi määral regioonide huvisid. See on taas üks näide, kuidas parteide poliitmeeskonnad on heatahtliku süsteemi õnnetult ära "häkkinud". Igasse ringkonda tuleb leida kõva nimi, ja siis afiššeerida tema seotust selle piirkonnaga, toota nö. vahtu. Mõnikord pole sedagi vaja, piisab lihtsalt näost ja nimest. Selline süsteemi väärkasutamine pole mitte ainult ebaefektiivne, vaid ka demoraliseeriv, ja üks (paljudest) olulistest põhjustest, miks Riigikogu maine on laiema rahvamassi seas nii madal. Heade kavatsuste nimel on kunstlikult lõhutud sisemist konkurentsi ja valimissüsteemi sidusust. See olukord peab lõppema. ÜKS SUUR ÜLE-EESTILINE RIIGIKOGU VALIMISRINGKOND on loogiline samm valimisüsteemi reformimise teel, kuhu kuuluvad ka muud sammud, näiteks meetmed regionaalse esindatuse tagamiseks. Kuid see on samm, mis on kindlasti tarvis ära teha.

Nologo Aa0183157 Aa0105981_id_kaart Missing Missing Facebooki_uus_pilt Missing Ott_profiil Missing Missing Missing Il_fullxfull.340947046 68831_115390938524096_1664505_n Missing Missing Missing Missing Liivad%c3%bc%c3%bcnid Missing %c3%9cllar-metsand-150x150 Missing Innopilt2 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Andrus Missing Missing Missing Missing Pilt028 Missing Skype_olev Missing Missing Missing Missing
Elver-sarvedega-220 Missing Img_1828_-_copy Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Imgp0026 Missing Marektamm-5 Missing 3e607c4 Missing Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Laiem perspektiiv

Elver Loho, sinu poolt välja toodud aspekt "Halvendab väikeste kohtade esindatust" selle teema juures on piisavalt oluline, et sellel mitte ainult peatuda, vaid pühendada sellele lausa omaette idee, mis on antud ideest veel võimsam ja suuremgi. Umbes nagu Šveijkis, u know ;)

Me tegelikult ei taha ju ei seda et parteid saadavad oma suuri koibasid maakondadesse hääli koguma, ega ka seda, et edukad maakonnakandidaadid eralduvad neljaks aastaks Tallinnasse. Tarvis on et maakonna kandidaadid oleksid parlamenti kuulumise ajal ka reaalselt maakonnas olemas, räägiks maakonna inimestega, ja tegeleks maakonna arendamisega. Nii oskan ma oodata, eeldada ja isegi nõuda tulemusi, millel on regionaalpoliitilist kaalu.

Kuidas seda saavutada? Lahendus on mitmeosaline, hõlmates:
- MAAKONDADE LIITMIST SUURTEKS MAAKONDADEKS
- MAAKONNAPARLAMENTIDE SISSE SEADMIST
-MAAKONNAPARLAMENTIDELE ESINDATUSE ANDMIST RIIGIKOGUS, ehk sisuliselt KAHEKOJALISE PARLAMENDI SISSE SEADMIST EESTIS.
Aitäh kõigile!

link: www.rahvakogu.eu

Meelis Kaldalu
07. jaanuar

Häälemagnetite osakaal väheneb edasiarendatud idee puhul

Olari Koppelil ja teistel, kes arvavad, et häälemagnetite roll suureneks, palun tutvuda lingitud ideega, mis samuti hõlmab üleriigilist lihtnimekirja.

link: www.rahvakogu.ee/ideas/1125-51-liikmeline-riigikogu-50-liikmeline-maakogu

Meelis Kaldalu
22. jaanuar

Väikeste kohtade kandidaadid ei suuda oma piirkonda esindada

Teoorias on küll ilus, kui Eestis on mitu valimispiirkonda ja väikestel piirkondadel on oma kandidaadid, ent praktilises elus ei suuda väikeste piirkondade nõrgad kandidaadid oma piirkonna huve esindada, neist saab Riigikogus "soo", kellega on hea manipuleerida. Tugevad kandidaadid peavad võtma vastutuse ka väiksemate piirkondade eest, praegu ei vastuta maapiirkondade tühjenemise ja rahva lahkumise eest mitte keegi.

Inno Tähismaa
08. jaanuar

Kandidaadi elukohanõue aitab mandaate ühtlasemini jaotada

Olari,arvan,et nii juhtbki.Leian,et praeguse proportionaalse süsteemiga jõuab parlamenti rohkem uusi jõude.Tuleb kehtestad kandidaadi elukohanõue,süsteemist eemaldada kompendatsioonimandaadid ja parteikontorites koostatud nimekirjad.Kandidaadid tuleb panna pingeridadesse vastavalt saadud häältele. Häälte ülekandmine peab jääma,aga seda tuleb teha pingeridade järgi.Valimisliidud peavad olema parteitud ja neid peab lubama kõigil valimistel.Parteide ladvikud jäävad siis omavahel Tallinnas konkiureerima ja teistes piirkondades tekivad uutel tulijatel paremad võimalused.

Toivo Kalmo
08. jaanuar

Halvendab väikeste kohtade esindatust

Nii nagu eestlasel on raske olla Euroopas mingi ala "top 100" liige, siis samamoodi on raske konkureerida mõnel maapiirkonna inimesel üle kogu Eesti. Kohalikud inimesed peaksid teda teadma ja tundma ning sellest lähtuvalt valima. Üle-Eestiline valimisnimekiri koondaks aga kõik kandidaadid Tallinnasse, sest seal on lihtsalt kõige rohkem hääli.

Elver Loho
07. jaanuar

Häältemagnetite osakaal kasvab veelgi

Kui Eesti oleks üksainus suur valimisringkond, siis läheb lõviosa hääli nendele, kelle nimi ja nägu on üle riigi tuntud. Ehk kui senised häälerekordid on Riigikogu valimistel jäänud 20 000 hääle suurusjärku, siis võiksime selle numbri vabalt viiega korrutada. Kui Riigikogu valimistest võtab üldse osa 650-700 000 valijat, siis saame olukorra, kus 10 kandidaati saab 90% häältest. Ja Riigikogusse jõuavad massiliselt need, kelle isiklik häältesaak on väga napp. Ehk siis mõni praegune viga saab tohutu võimenduse.

Olari Koppel
07. jaanuar