Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Erki
Põlme
09.01.2013

Riigihangetel seadusega välistada odavaima pakkumise võit.

Võitjaks peaks tulema odavaimast järgmine pakkumine.
Kui riigihankel osalejatele on ette teada, et kõige odavam pakkumine jääb automaatselt välja, siis ehk jääb natuke vähemaks ebakvaliteetselt teostatud või sootuks pooleli jäänud hankeid.
Hange on õnnestunud, kui osalejaid oli vähemalt kolm. Kui osalejaid oli ainult 1 või 2, siis lugeda hange ebaõnnestunuks.
Hanke korraldajad peavad seega vältima hanke tingimusi, milliste täitmine oleks jõukohane ainult ühele (väljavalitud) ettevõttele.

Missing Koopia_%c3%bcksusest_sam_0804 Img_1396-tinz Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Vello Missing Andres_base Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Mina Missing Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing Missing Missing
Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Kusagilt tuleb alustada

Õige ta on, et alati leidub kavalpäid, kelle elu eesmärk ongi teistele kott pähe tõmmata samas ise midagi valmis tegemata. Tuleks teha nagu lastega: üks lõikab koogi pooleks aga teine saab esimesena tüki valida.
Ehk siis üks pakkuja võidab hanke ja järgmise pakkumise teinud kuid mitte võitnud pakkuja hakkab hanke teostamise järelvalvajaks ja saab selle eest makstud siis mingi protsendiga hanke maksumusest. Läksin vist utoopiasse :) aga kusagilt tuleb alustada ja eks arutluse käigus saab natuke targemaks ka.

Erki Põlme
10. jaanuar

Odavaim pakkumine ei taga kvaliteeti

Lisan siia arutlemiseks oma, tõsi, pisut toore mõtte:et riigihankeid ausamaks, õiglasemaks ja kvaliteeti tagavamaks teha peaks odavuse kriteeriumi ümber sõnastama: võidab pakkumine, mis on kõige lähemal 80%-le pakkumiste keskmisest hinnast, kusjuures pakkumiste avamisel jäetakse arvestusest kohe kõrvale kõige kallim ja kõige odavam pakkumine. Referentsi teemat tuleks ka leevendada, see ei ole normaalne, et aeg-ajalt nõutakse hangetes vähemalt 50a kogemust või miljardi eurost käivet mingil tegevusalal.

Marek Kruusenvald
15. jaanuar

Hind ei ole kvaliteedi kriteerium

Põhimõtteliselt nõus, et odavus soetusmaksumusena ei ole eesmärk. Küll aga ei saa nõustuda esitatud ettepanekuga, et odavam pakkumus tuleb automaatselt kõrvale jätta. Ei ole loogiline väita, et odavam pakkumus alati tähendab ebakvaliteetset tulemust. Seetõttu ei ole selline lahendus õiglane ega õiguspärane.
Seadus juba täna näeb ette, et hankija peab eelistatult rakendama majandusliku soodsuse kriteeriumit ning madalama hinna põhiselt saab valiku teha ainult siis, kui hanke objekti väärtus millestki muust ei sõltu. Paraku on majandusliku soodsuse hindamine keeruline ja käib ametnikel üle mõistuse. Seega on vaja ametnikke aidata nõuga.

Raul Vibo
15. jaanuar

See lahendus ei toimi

Ebaausal pakkujal ei ole mingi probleem genereerida mingi teise nime alt veelgi räigem alapakkumine. Seega see lahendus ei toimi. Ka ühe osalejaga hangete tühistamine ei toimi. Muutused on vajalikud, kuid ilmselt oleks lahendus selles, et pakkumiste hindamisel peab olema rohkem kaalu pakkumise sisul ja selle vastavausel reaalsusele kui maksumusel.

Mark Muru
10. jaanuar