Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Andrus Andrus
Klooster
09.01.2013

Valimine võks olla üleriigiline

Tegelikult võiks riigikogusse valimine toimuda üleriigiliselt. See tähendab, et kuigi ma olen küll Tallinnasse sisse kirjutatud oleks mul õigus valida ühte tublit Tartu inimest. Praegune süsteem sunnib mind valima oma valimispiirkonna kandidaatide seast mis on väga piiratud ja viib riigikokku tihti tundmatud ja ebaproffessionaalsed inimesed.

Aa0105981_id_kaart Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Widescreen_(8)_3 Missing Missing Missing Missing Mina_002 Missing Missing Missing Aa0236664 _ilt2175 Andrus Missing Missing Missing A1474685_copy Missing Aa0314305 Missing Missing Poolas_2012 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Jaak_haud Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Katrin_pere 76052_10150134996984908_7612480_n
Missing Avo Minaise Missing Pilt Snapshot_20130107_1 Missing Missing Missing Dsc_0299
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Põhimõtteliselt nõus

Holistlik elik tervikust lähtuv arusaam riigist ütleb, et riik ei ole pelgalt tema osade summa. Sellest vaatepunktist lähtudes tuleks hoiduda piirkondliku esindatuse põhimõtte rakendamisest Riigi-kogu valimistel. Seega, luua üks üldine üleriigiline valimisringkond, mis tagab ühtlasi täielikult valimiste üldisuse ja ühetaolisuse (Eesti Vabariigi põhiseaduse §60. Riigikogu valimise seaduse § 1 lg 2).

Tugevused:
+ Kõik valijad saavad valida kõiki kandidaate – suurem tõenäosus leida endale sobiv kandidaat;
+ Lihtsustab kandidaatide esitamise protsessi – ei tule valida ringkonna vahel, kus kandideerida;
+ Erakondlike suletud nimekirjade kadu – pole erinevust ringkondlikul ja üleriigilisel nimekirjal;
+ Valimissüsteemi lihtsus.

Võimalused:
+ Paranevad üksikkandidaatide võimalused mandaadi saamiseks;
+ Kaovad peibutuskandidaadid praegusel kujul.

link: muasaasu.wordpress.com/

Kaarel Vaidla
30. jaanuar

Lühinägelik samm linn- ja unitaarriigi suunas

Väga üleolev suhtumine ühtlast arengut vajava Eesti riigist.
Ettepaneku autor võiks tõdeda, et riigi ühtlase arengu tagatiseks on elu elamisväärsus maapiirkondades ja seal elavad kodanikud, nende koostöö, kohalikud omavalitsused jne.
Pigem on praegune (valimis-)süsteem põhjustanud erakondade suletud nimekirjadega olukorra, et just Riigikogusse saavad valitud tundmatud ja ebaprofessionaalsed inimesed (muide - kes neist 101-st?)
Olen seda meelt, et igal riigikogu liikmel oleks kaasas oma kodukotuse mured säiliks tee oma juurte juurde.
Mitte kosmopoliitsus.

Avo Blankin
24. jaanuar

Riigikogu mandaat väheneks

Kui oleks üleriiklik valimisringkond siis koguksid parteide liidrid ja väike hulk tuntumaid tegijaid valdava osa häältest ning teistel kaoks mõte üleüldse kampaania tegemiseks. Piiratud ressurside tingimustes oleks sellisel juhul mõtet panustada ainult mõnele kandidaadile ja nemad siis veaksid sisse oma erakonna ülejäänud liikmed, kelle kohta rahval oleks veelgi vähem sõnaõigust kui praegu.

Gustav Gerretz
09. jaanuar

Lisaks Gustavi argumentidele...

... kas sa kujutad ette, et sa lähed valima, ning kabiini seinal on suur tabel peenikeses kirjas nimesid, mida on pea tuhat? Sest just nii palju inimesi korraga Riigikokku kandideerib.

Sander Maripuu
11. jaanuar