Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Img_1064 Kaido
Hint
09.01.2013

Põhiharidus on tähtis aga mitte alati õigetes kätes!

Antud küsimuses ei mõtle ma hetkel õpetajate palgatõus ega moodsate vidinate kasutusele võtmist. Siin käsitlen ma ennekõike õpilaste ja nende vanemate soove ja vajadusi.
Riik tahab nii teha, et õpetajad saaksid anda lastele kvaliteetset haridus ja ei tegeleks teiste probleemidega nagu näiteks sotsiaaltemadega. Seda kuuldes tundud, et lapsed on nagu mingid tandetud asjad või vahendid mida õpetaja võib vormida ja kasvatada aga tunded ja vajadused on ebaolulised. Kui laps on vaene, ei saa endale korralikke riideid selga, ei ole kodus söönud, siis peetakse seda tühiseks kui vaadelda seni tehtut. Pealegi leiab pedagoog, et tal on õigus seetõttu mõnitada seda last või lausa sõimata ja seeläbi kasvab selle lapse tõrjutus kaasõpilaste poolt. Taolist suhtumist olen minagi kogenud aga ega kellelegi rääkida ka väga saa, sest ega inimesed on õelad ja kurjad ja tagasilöök võib olla valus.
Kui laps nüüd koolist koju läheb, siis on tal kaks varianti - kas jätab kõik endasse või räägib tõtt. Koolis ju seda ei õpetata. Seal saab ainult õppida mõtlema, mitte vastu seisma. Ükski laps ei julge öela, et kuidas õpetaja teda mõnitas, sõimas. Kaasõpilaste puhul on oluliselt lihtsam öelda juhtunut (kui julgetakse). Seeläbi kannatades ei taha laps käia ringides ega osaleda avalikus elus võibolla enam üldse. Ja kõige tipuks küsib keegi, et mis see koolivägivald veel on? Täielik agressioon koolist võib ta hävitada ja see küsimus hävitab teadmise tervest mõistusest. Meie haridussüsteemi jälgides saasetakse taolised lapsed vajadusel erikoolidesse sõltumata, et nad on kõigest ohvrid ja saaksid tegelikkuses ideaalselt hakkama. Kujutage ette, et missugune šokk on kõik see veel lapsevanematele kui selgub, et laps peakuskile erikooli minema ja seda segastel asjaoludel. Ei ole ühtegi põhjust, et miks laps sinna peaks minema (kodust vaadelduna). Tegu on ju alati olnud normaalse lapsega. Paraku iganenud ideoloogia ajal õppinud pedagoogid seda loomuliklt ei näe. Nemad näevad ainult terveid ja haigeid, lolle ja tarku olgugi, et tegelikkuses ei saa kegagi niimoodi liigitada.
Küsiksingi, et kas sellised õpetaja väärivad neile makstavat tasu üldse? Kas meie rahva väiksus ja õpetajata üldine nappus on põhjendus sellele, et isegi kõige kehvemad saavad teha tööd kuhu nad tegelikkuses ei kõlba. Kas see ongi õige?
Kui räägitakse koolivägivallast, siis seda ainult lühikesest aega ja siis see ununeb. Nii on juhtunud juba mitmeid kordi ja see viitab saamatusele/oskamatusele sellega tegeleda.
On vaja midagi teha!!!

Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing
Imgp0026
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Laste huvid ja vajadused eelkõige

Riikluse garantiiks on lapsed. Laste huvid ja vajadused ehk siis lastekaitse peaksid olema riigi prioriteet nr 1. Sellest lähtuvalt tuleb anda kõigile riigiastustele esmaseks ülesandeks laste huvide kaitse. Kool ei ole eelkõige haridusasutus vaid eelkõige last ja tema arengut toetav asutus ning ilma last ja tema eripära toetamata ei ole seda võimalik teha. Sama käib laias laastus kõigi riigiasutuste kohta (politsei, kohus,kõik ministeeriumid jne jne ).

Priit Sutt
11. jaanuar

koolivägivallaga tegeletakse kogu aeg

*Mingi asja tegemine pole kunagi vastavuses sellega, kuidas sellest kiretakse.
*Koolivägivald ei ole teema, millest alati peab kõva häälega rääkima (kui just selleks, et teadlikkust tõsta).
*Kui tead konkreetseid juhuseid, siis teata lastekaitsesse.
*Ega institutsiooni ja riigi muutmine hakkab peale ikka inimesest. Võta kätte ja tee ise miskit selle probleemi lahendamiseks ära.
*Eestis on olemas koole, kus tegeletakse lastega intensiivsemalt, kuid esmalt on lapsega tegelemine ikka lapsevanema asi. Kuula oma last, tegutse koos temaga, käi temaga talvel kelgutamas, suusatamas, uisutamas, ujumas jne (ka suvel ujumas, jooksmas, rattaga sõitmas).
*Mina jalutasin eelmistel aastatel lapsega kooli kaasa. Kooliteel saime rääkida kõigest, mis mureks oli. Paraku olin tööga nii hõivatud, et peale tööd jäin tihti kohe magama ning õhtust koos olemise aega nii polnudki. Nüüd teen seda tasa, kui just ruttu magama ei jää. ;)
Olen omandanud õpetajakutse, kunagi lähen ka kooli tööle.

Kai Kaarna
10. jaanuar