Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Tõ•nu
Kotli
10.01.2013

Poliitilised erakonnad on nagu igasugused MTÜ-d, ning riik ei pea neid rahastama

Minu nägemus Eesti riigi juhtimise põhimõtetest:
1. Riigi valitsemise aluseks on Põhiseadus. Seda tuleb muuta selliseks, millist juhtimist ja valitsemist me soovime.
2. Poliitilised erakonnad on nagu igasugused MTÜ-d, ning riik ei pea neid rahastama. Kuna kõik praegused erakonnad peavad ellu viima Põhiseadust, siis erinevate poliitiliste erakondade poolt riigijuhtimine põhjendusega, et me teeme seda, aga igaüks isemoodi, on nonsenss.
3. Riiki peavad juhtima spetsialistid, ning Riigikogu (või ükskõik kuidas me seda nimetame) peab koosnema spetsialistidest, keda valitakse rahva poolt. Riigikogu liikete arv, spetsialistide valdkonnad (näiteks: majandus, mis hõlmab tööstust, põllumajandust laevandust, lennundust jt); rahandus; meditsiin; kultuur; haridus; riigikaitse; jt) ning nende esindusarvud määratakse Põhiseadusega.
4. Vastavaid spetsialistide kandidaate saavad esitada spetsialistide pädevust hinnata oskavad organisatsioonid või ühendused.
5. Riik peab rahaliselt võrdselt toetama kõigi ülesseatud kandidaatide tutvustamist riiklike infokanalite kaudu.
6. Riigi peaminister valitakse, ning vajadusel kutsutakse tagasi Riigikogu poolt. Peaminister valib omale meeskonna (ministrid), ning vastutab selle eest.
7. Valimised on isikulised ja üleriigilised.
Esialgu aitab. Kui kedagi veel selline nägemus huvitab, võib edasi arutada.

Aa0105981_id_kaart Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Liivad%c3%bc%c3%bcnid Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Jaak_haud Missing Mina Missing Aa0094916 Missing Missing Missing Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Missing Imgp0026 Marektamm-5 Missing Missing Img_3390 Missing Aarekasemets_lse_sociology100 Missing Maikel_msn_49 Missing Missing Missing Missing Dsc_0299
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Utoopia

1. Põhiseadust on niigi väga raske muuta.
2. Loomulikult juhivad eri maailmavaadetega erakonnad riiki erinevalt, sest neil on erinevad nägemused kuidas see kõige paremini välja tuleb.
3. Igasugused Põhiseadusesse kirjutatud kvoodid oleksid liiga paindumatud. Kes määrab seda, kui palju mingi ala spetsialiste kaasata?
4. Aga kes määrab need organisatsioonid, ning kes kontrollib nende pädevust? Samuti on paljudel aladel keeruline õelda kes on spetsalist ja kes mitte - kas Peete Võsa on kultuurispetsialist? Kas äsja sõjakooli lõpetanud 24 aastane leitnant on riigikaitse spetsialist? Kas ehitusärimees on tööstuse spetsialist? Või majanduse/rahanduse?
5. Seda punkti tegelikult iseenesest toetan (eraldi muust asjast).

Sander Maripuu
11. jaanuar