Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Agur
Kruusing
10.01.2013

Teen ettepaneku keelata kandideerivate poliitiliste parteide ja isikute relkaam.

Teen ettepaneku keelata kandideerivate poliitiliste parteide ja isikute relkaam. Nii välireklaam, kui ka tele ja raadioreklaam. Ka telefonireklaam. Valimiseelsel ajal võiksid saada kõik kandidaadid ERR kaudu kindla aja, et oma platvormi (!) tutvustada, samuti näitama, kui reaalne see eesmärk oleks (rahaline kate ja kõrvalmõjud). Pikema ja põhjalikuma ülevaate saavad (ja ka peaksid) kõik kandideerijad esitada elektroonilises meedias, kas blogi või kodulehe kaudu.
Samuti saaks seda infot edastada näiteks ETV1 või ETV2 teletekstina või Vikerraadio ja Raadio2 eetris.
Kui kandidaadil on oma erakanal (Tallinn ja Keskerakond), siis sellel kanalil ei tohiks valimiseelsel ajal kandidaatidega seotud sõnumeid esitada.
Põhjendus:
Kodanik, kes teeb valimisotsuse reklaami või näopildi või valimislubaduse põhjal, on teadlikult eksitatud, seega tema hääl on saadud ebaausal ja eetiliselt mitteaktsepteeritaval teel. Kui valija peab aga valitavat ja tema eesmärke ise uurima, siis on tema teadlikus otsusest põhjendatum. Samuti muutuksid sisulisemaks „kohtumised valijatega“.
Raiskamata jääks arvestatav hulk maksumaksja raha ja reostamata jääks loodus ja avalik ruum.
Lugupidamisega Agur Kruusing

Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Mina_2 Missing Vello Missing Missing Missing Koala Jaak_haud Missing Missing Missing Katrin_pere Missing
Dsc_0299 Missing Widescreen_(8)_3 Missing Snapshot_20130107_1 Missing Missing Missing Marektamm-5
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Marekile niipalju vastuväiteks,et

valimisreklaam on üldjuhul sisutu ajupesu ja apelleerib ainult emotsoonidele (ning tihtipeale valijate ahnusele).Objektiivne info reklaamis puudub.Ajupesule ei saa muidu piiri panna kui määrata ära need kanalid,kohad ja viisid,kus ning kuidas kampaaniat teha tohib.On hea ja vajalik ning lausa kohustuslik kui kandidaat räägib,mis on tema arvates riigis (KOV-s) pahasti ning milliseid vahendeid kasutades kavatseb ta olukorra paremaks teha.

Toivo Kalmo
11. jaanuar

Argumenteeriv jutt, arutelud.

Ettepank tähendab et meedias kajastada saaks ainult arutelusid, platvorme, tegevuskavasid.

Margus Tilgar
10. jaanuar

Ettepanek töötab oma eesmärkidele vastu

Kuigi idee on õilis, siis rakendatuna hakkab see paraku selgelt oma eesmärkidele vastu, sest kuivõrd suur osa inimesi (nagu näitab kogu senine kogemus) ei ole huvitatud ise aktiivselt teavet otsima kandidaatide ja parteide kohta, siis päädib see tuntud poliitikute ja telenägude põlistamisega poliitikasse ja rahva veelgi suuremale võõrdumisele poliitilisest diskussioonist. Mõistlikum oleks siiski valimisreklaam kontrolli alla saada (seda selgelt piiritleda ja kõigile võrdsed võimalused luua), mitte see üldse ära keelata.

Marek Tamm
10. jaanuar