Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Enn
Siimer
11.01.2013

Toetan H-V Seedri ideed keskasutuste pealinnast väljaviimiseks

Kuna on näha, et Seedri idee kohtab üpris põhjalikku vastupanu ametnike ja pealinnavurlede poolt andke oma toetus sellele Eesti tulevikuarengut jõuliselt toetavale ideele

Missing Img_1396-tinz Missing %c3%9cllar-metsand-150x150 Missing Missing Missing Missing Mina_002 Missing Missing Missing Poolas_2012 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing 201209mini Missing Missing Missing Missing Andres_base Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Yves-mart_netti Aivar Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Võrdõiguslikkus

Kui töötaja on siiski otsustanud koliva asutusega kaasa kolida, on liikumine Tallinnast perifeeriasse majanduslikult kergem, kuna samaväärse korteri hind on väikelinnades umbes kümme korda! odavam.
Niigi on maakohtade tudengitel, tulevastel ametnikel, raske, kuna ülikoolilinnas omaette leibkonnana elades ei saa toimetulekutoetustki taotleda. See oleks sobiv teema Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinikule hinnangu andmiseks erinevalt meeste-naiste palkade teemast, kuna pole meedias leidnud ühtegi konkreetset näidet sellise erineva tasustamise kohta (sama töö samal tasemel ja samapika tööpäeva vältel). Suur palkade erinevus esineb vaid regiooniti.

Tauno Kure
25. jaanuar

toetan ka H-V Seedri ideed, kuid mööndustega

Põhimõtteliselt sobib, kuid kõik see tuleks korralikult läbi arutleda ja ka iga üksiku keskasutuse sees ja kõigi KOV-dega.

Kui te viite kõik Tallinnast välja, siis on inimestel raske oma asju ajada.
Mingi asja pärast sõidab Tallinna, teise pärast Viljandisse, kolmanda pärast Narva jne jne.
Paide näide on ju hoiatuseks teistele.

Samas, kui säilivad igal pool teenindussaalid (nt kõigi riigiasutuste peale üks igas maakonna-keskuses), siis saab inimene eelnevate kokkulepete alusel kõik asjad oma kodu-maakonnas ära ajada. Ning teenindussaalide vahet sõidavad ametnikud, mitte inimesed.

Kui teenindussaalides määrata kindlad ajad iga teema spetsialistide kohalolekuks, siis ka see aitaks.

PS: olen praegu ka ametnik.

Tahan Tallinnast ära Türile või Viljandisse või Tartusse või Võrru. See on põhimõtteliselt võimalik, kuid lapsed ei taha kooli vahetada. Eks siis ootan nende ülikooli jõudmiseni, sinna pole enam palju jäänud (6 ja 9a oodata).
Ka abikaasa peab nõus olema.

Kai Kaarna
11. jaanuar

Riik peab igal pool kohal olema

Tegelikult ei ole tavainimesel küll kuigi sageli vaja riigiasutustes asju ajamas käia, enamus inimese vajalikke asjaajamisi toimetatakse siiski kohtadel. Seega ei tee riigiasutuste asukoht küll tüli kodanikule, vaid pigem ametnikule, aga sellest saab üle. Paljud inimesed käivad tööle tunni aja kauguselt või kaugemaltki. Endal on oma vallavalitsusse asja olnud 15 aastat tagasi ja riigiasutusse pole elu seeski vaja minna olnud.

Linda Kolk
11. jaanuar

Riigiasutustes KOHAPEAL käimine asendada KOV-ga

Mida peavad tavakodanikud kõige sagedamini riigiasutustes KOHAPEAL tegema?

Olen vaid ARK-s kohapeal käinud.

Politseisse saatsin 2012 lõpus isadepäeval loomaaias juhtunud fotoka omastamise kohta teate veebist. JMT.

Püüdsin kasutada ka paberivaba ARK-i, kuid see ei töötanud (kuigi lasi kõik teha). Mul oli tervisetõend oma PAK-st, nii pidin suvel uuesti Tallinna tulema ja isiklikult ARKi paberi ära viima. Väga ebameeldiv oli lugeda paberivabast ARKst, et mu esialgne taotlus oli tagasi lükatud. Ei mingit ühenduse võtmist (mul on ammu isiklik eesti.ee e-post seadistatud). Ise pidin helistama, et teada saada, miks mu taotlus tagasi lükati. Loodan, et see keskkond on arenenud ja on tõesti paberivaba ARK. Tollal oli minu jaoks naljanumber. Juhendites polnud ka asju kasutaja seisukohast esitatud, vaid mingist X-faktorist.

Riigiasutused, tehke oma veebid korda ja juhendid ajakohaseks ja kehtivatele süsteemidele vastavaks.

Palun tehke juhendid just tavakodanikule.

Kai Kaarna
11. jaanuar

Idee on tore

Vähemalt kümme aastat on toimunud vastupidine suund, tsentraliseerimine. Maakonnakeskuste kõrgharidusega spetsialistidele anti valida, kas hakata (pool)tallinnlasteks või töötuteks. Vastupidine protsess saab toimuma lihtsalt vastupidiselt eelkirjeldatuga.
Väga hea, kui maakohtade töötud või kaupluste kassapidajatena töötavad kõrgharidusega kogemustega naised õiglase töökoha leiaksid.
Tööportaalidega tutvudes selgub, et enamus häid töökohti normaalse palgaga on pakkuda vaid Taliinnas, osutades Tallinna väiksemale tööpuudusele, seega tööotsijate madalamale tasemele.

Tauno Kure
23. jaanuar

Idee on küll tore, aga

kus väiksemast keskusest (va Tartu) sa leiad nii palju kõrgharidusega inimesi. Kuidas sa saad nõusse ametnikud kolima? See muudab riigiasutuste kulutused suuremaks. Parem kulutada see raha kuhugile kus sellest suurem kasu.

Taavi Juursalu
12. jaanuar