Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Danel
Kiik
11.01.2013

Elektriautodele tasuta parkimine

Peened osakesed välisõhus põhjustavad viies suuremas Eesti linnas kokku 462 varajast surma aastas. Varajastele surmadele lisandub 231 hingamisteede ja 338 südame-veresoonkonnakaebusega hospitaliseerimise juhtu aastas. Kõik see tekitab
tervishoiusüsteemile olulise kulu, mille suurus jääb 191 miljoni–351 miljoni euro vahele. Üheks peamiseks õhusaaste allikaks Tallinnas on liiklus (sõiduautod, veokid, bussid jne).

Tallinna linna aastane parkimistulu on umbes kolm miljonit eurot.

Pakkudes elektriautodele tasuta parkimist aitaks see meil tervishoiusüsteemile tehtavaid kulutusi vähendada ning lisaks vähendaksime ka müra.

Lingid uurimistöödele:
http://www.eestiarst.ee/static/files/069/ea1004lk242-250.pdf
http://www.envir.ee/orb.aw/class=file/action=preview/id=959943/HIA_Tallinn_ohk_ARTH.pdf

Nologo Missing Photo_6_ Missing Imgp0026 Aivar %c3%9cllar-metsand-150x150 Missing Top20 Missing Missing Poolas_2012 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Foto_padova_padova_europeade_2012_05_35 Missing Missing Joel_chevreuil Missing Missing Missing
Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Ka jalgratta-laenutuste süsteem Tallinnna

Palun looge Tallinna tasuta (linna eelarvest? ;) ) või tasuline jalgrataste laenutus (koos kiivritega ja/või ilma).

Rattad olgu ühtse atribuutigaga (värv, logod jne, KIIP?), et varastamine raskemaks teha. Eks vargaid leidub ikka, kuid kui varastatud kaubale ostjaid poleks, siis oleks juba OK.

Võtta raha kokkuhoiuks kasutusele sama rohelise kaardi tarkvara, mis bussidesse sai sisse pandud. Siis saaks jälgida, kus ratas laenuks võeti, kuhu tagastati. Kes sõitis ja kaua sõitis jne jne. ;)

See annaks infot, kuhu on vaja teatud aegadel rattaid juurde transportida, et inimesed saaks rattaga tööle sõita ja tagasi ka.

Kai Kaarna
11. jaanuar

Suusa-laenutuste süsteem Tallinnna

Kui Õismäelt saaks Hiiu metsa suusatada (sportlased, pered) ja nt bussiga tagasi, kui lapsed ära väsisid, siis oleks super. Ma sel aastal ei ole jõudnud raudteetammile, kas seal saab suusatada, eelmise aasta lõpus oli paljaks tehtud ja kruusatatud (osa).

Laenutatud suusad saaks äkki seal Hiiul või Trummis äragi anda ning vaid isiklike suusapaaridega bussi kobida.

Lisaks võiks olla võimalus TÖÖLE suusatada nt mööda mereäärt, suusad ära anda ja siis nt Hipordoomilt jala edasi vmt.

Arendage ise mõtet edasi igale piirkonnale, kus ise elate.

Maal peaks KOV-l olema lihtsam traktori või ATV omanikuga kaubale saada, et tehakse sellised KA nn kergliiklusteed ja kordamööda hoitakse puhtad ja sõidetavad iga ilmaga (see ju endale, oma lastele, vanematele, sõpradele).

Tuisus ma siiski AUTOTA inimest maanteele ei saadaks. Turvalisus eelkõige!!!!

Paljudes töökohtades on olemas pesemisvõimalus ja ei pea higisena ka tööl olema.
Rahva tervis paraneks ja kasu missugune. ;)

Kai Kaarna
11. jaanuar