Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Toivo
Kalmo
11.01.2013

Riigikogu liikmete arvu vähendamise ohud.

Idee,vähendada riikgikogu liikmete arvu 51-ni on viimasel ajal väga populaarne. Mõistan ettepaneku toetajate üllast soovi riigi raha kokku hoida.Teame aga,et kõigil asjadel on parem ja halvem pool.Arvan,et lähitulevikus on halvem pool ülekaalus.Võrreldes tavainimestega on riigikogulaste palgad tõesti suured.Arvan,et palku võiks pisut vähendada.Võrreldes riigieelarvega on riigikogu ülapidamiskulud aga siiski tibatillukesed ja tibatillukese kulu poole võrra vähendamine erilist efekti ei anna.Nõus,et hetkel on riigikogu üsna mõtetu institutsioon ja praegu piisaks neljast saadikust,et paberitele kummitempel alla lüüa.Me teeme siin aga tööd selleks,et millalgi saaks mandunud riigikogust Parlament.Kui visa töö tulemusena peaks meil lõpuks õnnestuma riigikogu liikmete hulgas partokraatide ja broilerite osakaalu vähendada,siis päris lahti ei saa me neist kunagi.Seega,mida vähem saadikuid,seda suurem % on nende hulgast omakasupüüdlike müüdavaid karjeriste.Nende otsustest sünnib riigile mõõtmatult suurem kahju kui oleks kokkuhoid saadikute arvu vähendamisest.Eesti on väike.Tuntud “prominente” lõputul hulgal ei leia.Praegugi on neid riigkogus käputäis,ülejäänud on kuulekad broilerid.Kui õnnestub valimiskorda muuta,siis partokraatia kõige kõvemad kujud ei kao riigikogust kuhugi,aga loodan et broilerite asemele tulevad aatelisemad südametunnistusega saadikud.Suurema riigikogu puhul oleks aateliste saadikute osatähtsus suurem.PALUN 51-e liikme soovijatel selle üle sügavalt järele mõelda!

Dsc_0299 Missing Missing Imgp0026 Missing Widescreen_(8)_3 Missing Missing Missing Missing Missing Mina_2 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Kass_ja_mnp_x Missing Koala Missing Missing Missing Missing Missing
Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Facebook Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Mõttel on iva sees.

Krista,niisugune võimalus ei pruugi olla halb kui osad saadikud on valitud üleriigiliselt ja osad on maakondade esindajad.Selle teokstegemiseks on vaja muidugi enne põhiseadust muuta. Maavanemaid ma parlamenti ei tooks,sest nemad peavad kohapealset elu korraldama.Praegu on maavanematega rohkem kui segased lood.Nad ei ole ju tegelikult isegi mitte riigi esindajad,vaid on parteide käepikendused.Õnneks on sattunud mitmele poole maavanemateks südametunnistusega inimesed ja asi pole praegu kõige hullem,aga huvide konflikt jääb.Arvan,et maavanem peaks olema kohalike inimeste valitud ja ta ei tohiks ühtegi parteisse kuuluda.Sellest kõigest on siiski vara rääkida,sest praegu pole selge, millised peaksid olema maavanema õigused ja kohustused.Praegu on nad nii hõljuvas seisundis,et ei tea isegi täpselt,kas nad peavad kuulama rohkem valitsust või rohkem kohalikku rahvast

Toivo Kalmo
15. jaanuar

51+maavanemad

Kui maavanema institutsioon peaks maakonna huvide eest seisma, mitte "riigi kätt" pikendama, siis võiksid täiskogu istungitest hääleõiguslikena osa võtta ka mavanemad. Nemad juba ei hakkaks samal ajal kui tähtsaid asju arutatakse, koridorinurgas "tööle". Maavanemate kaasamine seadusloomes oleks ka regionaalpoliitika üks osa.
Maavanemad maakondade jaoks, mitte riigi jaoks.

Krista Lummo
14. jaanuar