Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Mina Margus
Räst
11.01.2013

Inimese kaasatus, peab algama juba oma kodukoha arengule olulistes otsustes kaasarääkimise võimalikkusest.

Mina olen Tartust ja mind on muserdanud olukord mis hetkel minu armsas kodulinnas valitseb ja kindlasti pole siinkohal tegu ainiti Tartu probleemiga, vaid üldise poliitilise suutmatusega lihtsa inimese arusaamu ja arvamisi arvesse võtta.
Tartus on palju furoori kütnud kesklinna ala detailplaneering, milles mulle näib et ärimehed on kaaperdanud meie ülikoolilinna linnavõimu, et enestele soodsamaid tehinguid sellekaudu sobitada ja tundub et linnavõim ise on sellise olukorraga rahul.
Kas rahvast, siinkohal Tartus elavaid lihtsaid ja vähem lihtsaid inimesi ei saaks rohkem kaasata otsustusprotsessi, milles linnavõim määrab seda mis sobib ja mis ei sobi linnapilti, mis on rahvale vajalik ja mis mitte. Mulle näib et äriliste huvide vankrit vedades on linnavalitsusel jäänud kahe silma vahele tõik et linn peab olema linnaelanikule mugav elamis paik, mitte ainult tarbimiskultuuri ja magalarajoonide küngas kus elataksegi vaid tarbimise ja magamise ja töölkäimise rütmis, kuid kus ei osata vaba aega sisustada, kuna selleks lihtsalt valede otsuste tõttu puudub võimalus. Idee lühidalt: Kas linnade detailplaneeringute koostamisse otsustusprotsessi saaks rohkem kaasata linnarahva arvamust ja vähem ärimeeste rahapaunu?

Näiteks; Tartu puhul saaks kasutada 21. liikmelist linnaelanikest, linna auväärsetest elanikest, kes on oma ala spetsialistid arutleva nõukoja mis tuleb kokku alati kui linnas on mingi linna elanikku otseselt mõjutav otsus. Ja pärast omapoolse seisukoha teatavaks tegemist ( mis on linnavalitsusele siduv) läheb selline nõukoda laiali et ei tekkiks võimuvastuolu. Järgmisel korral kui mingi arutelu küsimus on tuleb Linna Arukate koda uuesti kokku ja uues koosseisus.( Arukate Kojas ei tohiks osaleda inimesed kes samal ajal osalevad linnavalitsuse töös).

Missing Missing Koopia_%c3%bcksusest_sam_0804 %c3%9cllar-metsand-150x150 Missing Missing Missing Missing Missing Mina_2 2003.01.20.passipilt Missing Missing Missing Missing Kass_ja_mnp_x Jaak_haud Heli_koit Missing Missing Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing Missing Missing Missing
Urmokybar_net
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Pakutud vorm ei pruugi olla kõige sobivam,aga

nii linnaelanike kui ka spetsalistide soovitustega peab volikogu tingimata arvestama.Volikogu otsused tehakse muidu mõjukate äriringkondade kasuks ja linnarahva kahjuks.

Toivo Kalmo
16. jaanuar

Toetan, kuid kuidas koostada Tartu Arukate Koda?

Muidu tundub OK (nn Arukate Koda nõu andva vabatahtliku organina sobiks ka mujale), kuid kuidas te mõtlete seda kokku-lahku süsteemi Tartu Arukate Koja teostamiseks? See küll mõistlik ei tundu.

Tundub vaevaline:
* Kõigepealt vali TAK
*Siis otsusta
*Laiali

*Uus probleem
Vali TAK
*Otsusta
*Laiali
jne jne

Kas sain valesti aru?

Kai Kaarna
11. jaanuar

Ei toeta siduvuse nõuet

Üldjoontes olen muidugi päri ettepanekuga kaasata kodanikke otsuste tegemise eel ja kasutada selleks ühe võimalusena ka niisuguseid spetsialistide (või miks mitte ka juhuvalimiga koostatud) kogusid. Küll aga tekib küsimus, mis mõte siis üldse kohalikul volikogul või linna/vallavalitsusel on, kui tegelikult langetab otsuse see kogu. Kindlaks määratud arvuga spetsialistide kogu puhul võib olla problemaatiline ka see, kuidas need spetsialistid välja valitakse.

Urmo Kübar
14. jaanuar