Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

529853_3595566564415_726153055_n Ragnar
Tamre
12.01.2013

Miks on vaja rohelist kaarti, kui meil on ID-kaart?

Me kõik oleme kursis, et tallinlased saavad Tallinnas ühistrantspordiga tasuta sõita. Aga selleks on vaja mingit lisakaarti, nagu neid meil vähe oleks. Milleks?
Aastast 2000-2002 ehitati üles süsteem, et tuua kõigile kodanikele uus plastikkaart, mille ülesandeks oleks olla inimese isikutõendav dokument ja samuti tehti süsteem, kus me kõik saime selle kaardiga teha makseid internetipangas.

Aasta 2004, märtsis käivitus Tallinnas ID-pileti süsteem. Uut elektroonilist sõiduõigust hakkas lühikese ajaga kasutama mitukümmend tuhat ühistranspordis sõitjat. Sarnaselt Tallinnaga käivitus ka Tartus ID-pileti süsteem: elektroonilisi ühistranspordipileteid saab osta ööpäevaringselt ning sõiduõiguse tõendamiseks piisab vaid piletiomaniku ID-kaardist.

Tänaseks kasutab ID-piletit erineva kestvusega sõiduõiguse ostmiseks enam kui 100 000 inimest.

ID-kaart on meile kõigile saanud üheks asendamatuks abivahendiks, millega me oleme saanud internetipangas makseid teostada, internetis hääletada (valimised, rahvaküsitlus jne) ja samuti toimib kaart isikutõendava dokumendina.

Kuni aasta 2013, 1. jaanuarini said kõik oma ID-kaardiga näidata piletikontrolöridele, et kas neil on kehtiv ühistranspordis sõidu õigus või mitte. Nüüd aga on ühistranspordis sõitmiseks vajalik mingi lisakaart aga milleks, kui ID-kaart teeb sama töö ära? Kui nüüd tuleb piletikontroll peale siis peame tema kätte andma kaks kaarti, ennem pidime ainult ID-kaardi andma.

Rohelisel kaardil ei ole mingit mõtet ja see on lihtsalt lisakaart, mille mõtet ei näe. Ainuke mõte sellel kaardil on see, et Tallinn tahab näha, kes, kus, kuhu ja millal sõidab (jälitada inimeste liikumist).

Minupoolne ettepanek oleks tühistada roheline kaart ning kasutada edasi ID-pileti süsteemi sest meie ID-kaardil on kõik vajalik info olemas, mida rohelisel kaardil pole. Roheline kaart oleks justkui nagu paber pilet aga ainult plastikust. ID-kaardil on aga inimese andmed ja samuti näitab ära, et kas inimene on tallinlane või ei ole.

Tänaseks päevaks on enamustes kohtades need rohelised kaardid otsa saanud ja uued kaardid tulevad jaanuari kuu lõpus, mida teevad nii kaua inimesed? Maksavad trahvi, mis sest et nad on tallinlased?

Mina igatahes tahan näha, mis juhtub kui mul pole rohelist kaarti aga ma olen tallinlane, kas tõesti munitsipaalpolitsei tõstab mu poole sõidu pealt maha ja teevad trahvi?

Selle rohelise kaardi peaks ära kaotama ja kasutama edasi ID-kaarti, seda nagu siiani on saanud teha!

Aa0183157 Missing Missing Nimeta Rainern%c3%a4gu Missing Liivad%c3%bc%c3%bcnid Koopia_%c3%bcksusest_sam_0804 Missing Missing Top20 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Snapshot_20130107_1 Missing Missing Missing Missing 529853_3595566564415_726153055_n Missing Missing Missing Missing Pilt028 201209mini Missing Missing Missing Missing Me Missing Missing Missing Missing Missing Image005 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Mina_2 Missing
Imgp0026 Pilt Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Võiks olla laiem

Mingi kaubanduskett loobus ka oma kaardist ja kliente tuvastatakse ID kaardi järgi. Sama vist toimub ka Apollo raamatupoes ja Euronicsis. Kui ID kaart on jube kord tehtud siis võiks kõik teenusepakkujad sellea siduda. Privaatsuse vähenemine?? Jah. Aga ma ju ei osta illegaalseid asju! Ja rahakott saaks plastiksaastast tühjemaks. Seega mitte üksnes Talina ühisõiduki kaart vaid ka kõik teised!

Hannes Toomsalu
12. jaanuar

Sellisel kujul on sõitude registreerimine mõttetu.

Ainus ühiskaardi eesmärk on sõitude registreerimine, et hinnata ühistranspordi koormust. Hetkel on kaart ja sellega tehtav töö mõttetu, kuna n.ö. fantoompensionäre ei loeta. Süsteemi mõttetust tunnistab toodud lingil ka Tallinna transpordiameti juht Andres Harjo.
Tundub, et pensionärid on jäetud välja, et valimistel hääli mitte kaotada, kuna pensionäri trahvimine lööks meedias laineid. Selle tõttu peavadki kõik lolli mängima.

Lisaks sunnitakse kasutama universaalteenust olukorras, kus sellel puuduvad vajalikud kooskõlastused ning testimata süsteem sisaldab turvaauke.

Mingit põhjust just jaanuari alguses üle minna ei olnud peale selle, et tegemist oli poliitilise lubadusega ning tulemuseks on seaduste rikkumine ja turvaaukude kaudu andmete lekkimine.

Ühiskaarti tuleks kasutada ainult siis, kui selle kasutamise kohustus on kõigil!

link: uudised.err.ee/index.php?06269506

Joonas Künstler
31. jaanuar

Liivi Koemets

Mina mittetallinnlasena kasutan ainult ID pileteid, sest see on kõige mugavam . Pealegi pole Vana-Pääskülast kusagilt pileteid võimalik olnud osta. Täiesti mõistetamatu on e-riigis superhästitoimiva süsteemi kaotamine. Miks ei võiks ID piletit toimida sõltumata teisest süsteemist? Miks ei saa ID piletit kasutada enam peale 31. märtsi? Kas keegi oskab seda kommenteerida?

Liivi Koemets
15. jaanuar