Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

28051_477328542290065_2050125831_n Rudolf
Osman
07.01.2013

Erakondade kontoväljavõtted avalikuks reaalajas

Kontoväljavõtete reaalajas avalikuks tegemine toob kaasa oluliselt rohkem läbipaistvust nii erakondade rahastamisse kui ka selle raha kasutamisse. Tehnilisi takistusi selleks minu teada pole.

200307_5727813797_7209_n A62e1066272807ba0c679df32ca7eeb7 Aa0105981_id_kaart Missing Facebooki_uus_pilt Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Alari_synna_profiil_v%c3%a4ike_mv_yp Missing Missing Missing 39107090296 Missing Duud_fullhd Missing Missing Urmas_arum%c3%a4e7 Missing Missing Missing 68831_115390938524096_1664505_n Missing Missing Missing Missing Missing Dsc_2605 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Photo Olavicv Missing Missing Missing Missing Missing 2467012 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing 38210296521 Missing Missing Missing Missing Missing 268342_252058214810963_7076884_n Missing Missing Missing Missing Missing Missing Mina_2 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing 527660_201464343295213_397442827_n Missing Vallamajas_10.09.2010_006 Missing Missing Missing Missing Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing 28051_477328542290065_2050125831_n Missing
Missing Dsc_0299 Missing Imgp0026 Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Maikel_msn_49 Missing Ohmmmm Skype_olev Missing Pc197583 Missing Photo Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Suurt mahtu infot saab loetavaks visualiseerida

Marek Mägi, see, kuidas suurt hulka finantsinformatsiooni loetavaks teha, on juba ammu leiutatud, Exceliski vastavad funktsioonid olemas. Kahjuks jäi täiesti arusaamatuks, mismoodi läheb erakonna rahastamine ausamaks, kui erakonda hakkavad esindama liikmed, kes ka maksavad oma liikmemaksu. Äkki saaksite täiendavalt selgitada?

Rudolf Osman
08. jaanuar

Vastuargument Kärt Kuks vastuargumendi vastu

Kõik poliitikaga seonduv peab olema läbipaistev. Kui inimene töötab selles valdkonnas, siis peab ta teadma ja arvestama faktiga, et tema palgaandmed on avalikud. Sõltumatu audiitorfirma palkamine on mõttetu raha raiskamine, ja parim audiitorid on riigi enda kodanikud. Praegused seadused muudame rahvaalgatuse mehhanismi korras ära, kui muidu ei saa.

Mihkel Oja
07. jaanuar

@Mägi

Kontoväljavõtetest ei saa tõesti kogu infot tehingute sisu kohta, kuid nad annavad vajaliku info (tehingu osapooled, summa, aeg), et asjast huvitatul (avalikkus, ajakirjandus, vastav järelevalve organ jt) tekiks võimalus sisukamaid küsimusi esitada.

Rudolf Osman
30. jaanuar

Avalik info ei kohusta lugema.

Miks mitte igakuiselt väljavõtteid avalikustada. iseküsimus, et kas neid ikka loetakse nagu ajalehte? Jälgivad mõned entusiastid ja ehk mõned uudishimutsejad. Aga vähemalt on avalikkusel kontrolli võimalus olemas. See et Sõltumatu audiitorfirma vaatab iga aasta neid aruandeid ja raamatupidamist, siis audiitorid küll iga tsekki ei hinda, vaid hindavad raamatupidamise õiget finants-majandus tehingute kajastamist, kui üldist raamatupidamise seisundit.

Margus Tilgar
10. jaanuar

Vastuolu töölepingu seadusega pole

Siin tuleb aru saada, et erakond ei ole päris tavaline tööandja. Selle eesmärk on teostada riigivõimu ja läbipaistvus on riigivõimu teostamisel väga olulisel kohal.
Töölepingu seadus ei välista olukordi, kus töötasu peaks avalikustama kas töötaja nõusolekul või seadusest tuleneval alusel - § 28 lg 2 p 13. Kui erakondade kontoväljavõtted teha seaduse alusel avalikuks, siis peaks praegu erakondades kehtivad töölepingud üle vaatama, olemasolevatele töötajatele pakkuma võimalust töölepingute muutmiseks ning kui nad ei ole nõus, siis need töötajad koondama ja läbi viima värbamine uute töötajate leidmiseks, kes on nõus töötasu avalikustamisega.
Mis auditeerimiskohustusse puutub, siis see on jätkuvalt vajalik, et olla kindel erakonna raamatupidamise korrektsuses, sisekontrollisüsteemi tõhususes jms. Seda ma ei näpiks.

Rudolf Osman
07. jaanuar

Ei näe loodetud efekti

Pigem võib see neid kallutada variskeemide ja varikontode kasutamisele

Holger Mö–lder
12. jaanuar

Tundlike isikuandmete avalikukstulek

Erakondades on ka töölepingu alusel töötavaid inimesi, kelle palgaandmete avalikustamine ei ole lubatav. Kõigi erakondade raamatupidamine on allutatud auditeerimise kohustusel, nii et erakonna majandustehinguid kontrollib sõltumatu audiitorfirma, kes jälgib, et majandustehingud oleks seadustele vastavad.,

k ä r t Kuks
07. jaanuar

Eino Kolga

Mis on tundlikud isikuandmed,Kas kuulumine NLKP ridadesse või komsomolikomiteesse? Erakonna töötajate palgaandmed peavad olema avalikud,see ei tapa kedagi.

Eino Kolga
09. jaanuar

Läbipaistvust saab tappa ka liigse infoga.

Erakondade üle ei peaks mitte suurendama kontrolli vaid neile peab andma põhjuse aus olla. Rahastades riiklikult erakonda nii, et iga erakonna liige vaatab endast populaarsema erakonna kaaslase näppudele ise. See saab kasuks tulla siis kui erakonda esindavad need kelle on ta valinud esindma - ehk siis liikmed, kes ka maksavad oma liikmemaksu. Kui RE rahastamine korraldada läbi liikmete, küllap on siis rohkem sisemist kontrolli ja asjakohasust.
Pangakonto avalikustamine aga on tapmine informatsiooni külluse meetodil. Pangakontosi võib olla igas pangas kohe mitu tükki ja neid võib olla ka välispankades, kokku lugematu arv.

Marek Mã„gi
08. jaanuar

Selgitus hr. Osmanile

No ei ole selliseid lihtsalt kättesaadavaid visualiseerimisvahendeid võimalik kasutada. Excel suudab sorteerida ja tunnuse alusel töödelda. Näiteks Autorollo väljavõtte puhul pole visualiseeritavalt võimalik eristada tegelikke igapäevaseid sularaha kulusi/tulusi muu tegevusega seotud kuludest/tuludest. Ikka on vaja kõrvale algdokumenti. Samasugune on lugu preaguste saadikute kuluhüvitistega. Saa siis nende sisust aru.
Esindajate kaudu kontrolli teostamist ma mõtlesin nii: piirkonna erakonna liikmed maksavad liikmemaksu ja valivad oma piirkonnast ise saadikud ülevabariiklikku nimekirja.Lihstalt liikme maksu osakaal peab olema rõhuv, saadud annetused peavad jääma selle ringkonna korraldada kuhu see annetus saabub. Üleriiklikku keskkontori nimelist eraldi üksust olla ei tohi. Sellisel juhul on iga ringkonna liikmel rohkem võimalust küsida mida tema poolt volitatud saadik teeb ja otsustab. See peaks olema vastupidine praegusele süsteemile kus keskkontor valitseb otsuste ja raha üle.

Marek Mä„gi
23. jaanuar