Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Madis
Sulg
14.01.2013

Ka headest/parematest reeglitest pole kasu, kui neid ei täideta

Loodetavasti saavad valimisreklaami reeglid siin paremaks tehtud. Mina pööraks tähelepanu rohkem nende järgimisele.
Võiks luua (Valimiskomsjoni juurde ehk?) mingi kontori/kassa, mille kaudu käiks arveldused kogu valmisreklaami eest. Iga reklaam (trükis, meedias, tänaval jne) registreeritaks selles kontoris ja tasutaks ainult selle kontori kaudu. Registreemistunnus peaks olema ka reklaamil kajastatud. Nii oleks parem eritatada tellitud/tasutud reklaami varjatud reklaamist. Samuti saaks seni nõutud valimiskulud operatiivselt ja loodetavasti ka täpsemalt kätte.
Ehk oleks mõistlik reklaamis kajastada ka selle eest tasutud summat. Võibolla oleks siis piinlik atraktiivset, kui sisutut reklaami avaldada?

Missing Missing Missing Missing Koala Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Vabandust, täiendan oma ettepanekut

Leidsin siit ka hea mõtte, et selleks "kontoriks" võikski olla Riigikassa.
Siiski arvan, et lisaks arvelduste läbipaistvusele oleks vaja ka mingi kohustuslik registreerimistunnus igale valimisreklaamile. On ju praegugi ajakirjanduses hea tava kasutadada (vahel) selgitusi "tellitud poliitiline reklaam" või "tasutud kaubanduslik reklaam" või miskit taolist. Seda teevad erakapitalil põhinevad väljaanded selleks, et olla/näida usaldusväärsed/erapooletud. Samuti peaksid olema/näima usaldusväärsed ju ka meie poolt palgatatavad rahvaesindjad.
Kohatu võrdlus suitsupakiga: Ei tee ettepanekut lisada kohustuslikku hoiatust mustas kirjas, vaid pigem aktsiisimärki. Reklaamide registrid võiks olla ka avalikud.
Kiusatus oleks ka näha reklaamide maksumust, ehk siis oleks vähem suure raha eest sisutühje hõikeid.
Samas kardan et reklaamifirmad hakkavad seal konkurentide käibeid arvutama?

Madis Sulg
16. jaanuar