Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Andres
Tarto
16.01.2013

Valimisreklaamide visuaalne ühtlustamine. Kindla kujunduse ja formaadi loomine.

Igaks valimiseks peaks valimisreklaamidel olema nt valimiskomisjoni vms poolt määratud üks ja ühtlustatud kujundus. Erinevate erakondade sõnumite erinevus seisneb igale erakonnale omases taustavärvis, oma logos ja sõnumis endas.

Naeratavate poliitikute ja muude kellade-vilede asemel kolm konkreetset ja põhilist valimislubadust, mida võimul olles tahetakse ära teha.

Esiteks, odavam; teiseks, väheneks nägude jm ebaolulise kaudu valijaga manipuleerimine, ja kolmandaks, nõnda tuleks selgelt välja valimislubaduste SISU ning inimestel oleks lihtsam seda sisu konkurentidega võrrelda. Sama suundumus ka teles ning teiste meediate puhul.

Missing Missing Missing Missing Missing Missing Mina_2 Vello Jaak_haud Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

Tarbijareklaam vahetada informatsiooni vastu

Trükitootele kehtestada pindalapiirang, teleklippe ja raadiokõlle mitte lubada ehk kehtestada formaadipiirang.

Rein Pihlar
17. jaanuar

Ühtne formaat

Valimisreklaami korraldus peaks jääma riigi teha ja ka rahastada. Riigi valimiskomisjon tellib kõigile kandidaatidele ühtses formaadis valimisplakatid ja näeb ette kohad, kus need kõik on kõrvuti välja pandud. Plakatitel võivad olla väljavõtted erakonna programmi sisulisest osast, mitte populistlikud lööklaused. Ka ringhäälingus toimuvad debatid ja reklaamklipid korraldatakse riigiasutuse poolt võrdsetel alustel. Kõik muu reklaam peaks olema seadusega keelatud.

Vello Järverand
18. jaanuar