Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Missing Toivo
Kalmo
07.01.2013

Valimiste üldpõhimõtted

Valimisseadust on vaja muuta,et parteid ei “teeks” saadikuid oma suva järgi,vaid valitavatesse kogudesse saaksid inimesed,keda valijad seal tõepoolest näha soovivad.Lihtsustada tuleb uute värskeid ideid kandvate ja raskendada elupõliste (kuid ideevaesete) kandidaatide pääsemist valitavatesse kogudesse.Ühiskonna seisukohast on ülioluline vabastada saadikud parteide “tagatubade” kontrolli alt.Nende soovide täitmiseks on siiani välja pakutud erinevaid viise:101 valimisringkonda,üks üleriigiline ringkond,mandaatide jaotamine ainult ringkondades jne.Igal nimetatud viisil on oma voorused ja puudused.101 valimisringkonna puhul on vooruseks,et saab saadikuid ükshaaval tagasi kutsuda.Puuduseks on aga uute tulijate väiksem võimalus valituks saada.Samuti on sellisel juhul raske fraktsioone moodustada.Ühe üleriigilise ringkonna puhul ei ole vaja mitmekordset häällte ülekannet,aga saadikuid tagasi kutsuda ei saa.Kui järele mõelda,siis ideaalset saadikute valimise viisi ei olegi.Sellepärast lähtun oma ettepanekutes praegusest valimisseadusest. Pakun täiendusi ja muudatusi,mis teeksid praeguse süsteemi valijakesksemaks.Häälte ülekandmise plussiks on saadikute parem meeskonnatöö ja miinuseks saadikukohtadega sahkerdamine. Kompensatsioon eeldab ju,et kes on midagi vähem saanud,sellele antakse juurde.Praegu on vastupidi,see kes on palju saanud,saab veel juurde.Paljudes riiklikes institutsioonides on seatud piirid kui kaua üks isik seal töötada võib.Analoogiline piirang peab olema ka saadikutel.Saadikutele pakun siiski leebemat piirangut kõrgendatud häälekogumisnõude kaudu.Kirjeldatud põhimõtetest lähtudes esitan allpool oma soovitused

Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Portree___delfist Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Missing Jaak_haud Missing Missing 38525_423999983933_1630783_n Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile

KOV ja venelased

Vastavalt põhiseadusele on Eesti Vabariik loodud Eesti rahva riikliku enesemääramise kustumatul õigusel tagamaks Eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimise läbi aegade. Kõrgeima riigivõimu kandja on rahvas ja hääleõiguslik on Eesti kodanik, kes on saanud kaheksateist aastat vanaks.

Teadmata põhjusel on aga kohaliku omavalitsuse valimisel hääleõigus antud ka mitte-kodanikele. Narvas, Maardus, Kohtla-Järvel, Jõhvis jm on võimul venelased.

Eesti pealinnas, Tallinnas on juba üle kümne aasta võimul Venemaa mõjuagent - Edgar Savisaar.

Käesolev initsiatiiv tähendab Eestimaa venelaste käest tagasi võtmist: kohaliku omavalitsuse valimise seaduse kooskõlla viimist põhiseaduse ja keeleseadusega - mitte-kodanikelt hääleõiguse ära võtmist.

link: www.rahvakogu.ee/ideas/1103-kohalike-omavalitsuste-valimise-kord-pohiseadusega-kooskolla-haal-kodanikele

Kalev-Andres Rebane
21. jaanuar

Täpsustus

Olen tänulik prof. Madisele raadiosaates tehtud märkuse eest,sest leian,et ka mina pole kasutanud käesolevas ettepanekus juriidiliselt täpset formuleeringut.Pikem jutt sellest lingil

link: www.rahvakogu.ee/ideas/677-mandaatide-jaotamine-ringkondades-ettepaneku-selgitus

Toivo Kalmo
13. jaanuar