Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

Saadiku sõltumatusest ja parteilisest distsipliinist

Kuna minu pooltargument Tiiu Kuurme arvamusele südametunnistuse vabaduse kohta on kuhugi kadunud, siis kirjutan selle siin eraldi lahti.
Igal erakonnal peaks olema oma poliitiline programm, millest lähtuvalt ja mille toetamiseks isik ühineb erakonnaga. Kui ta on saanud saadikuks ja hääletab oma erakonna programmi põhimõtete vastaselt, siis on ta parteidistsipliini rikkuja ja see on taunitav. On aga ka palju muud, mis ei haaku otseselt partei programmi ja eesmärkidega ja siin peab saadikul olema oma südametunnistuse vabadus. Oleme kõik näinud kuidas koalitsioon mõne opositsiooni ettepaneku või seaduseelnõu ilma aruteluta on maha hääletanud ja mõne aja pärast analoogse asjaga oma ettepanekuna välja tulnud. Ainult sel põhjusel, et see on siis "nende oma". See on selge aja ja raha raiskamine. Ja miks peaks südametunnistusega saadik hääletama mõne linnatänaval purjuspäi autosid lõhkunud või baariruumi nurgas hädast vabanenud kolleegi umbusaldamise vastu vaid põhjusel, et too on tema erakonnakaaslane? Ühe partei saadikute grupp moodustab Riigikogus fraktsiooni, kus vajadusel vaadatakse üle ettepanekute kokkusobivus või mittesobivus erakonna eesmärkidega ja rahva huvidega. Väljastpoolt, kasvõi erakonna peakontorist neid päevapoliitilistel eesmärkidel mõjutada ei tohiks. Üldiste võimu lahususe printsiipide järgi on parlament seadustandev organ, kelle seadustele tuginedes toimetab valitsus. Meie kehtiva olukorra juures see küll nii ei ole.
On lootust, et erakondade sisedemokraatia tekkimisel ning avatud nimekirjadega valimiste korral see probleem leevendub. Ja miks ei võiks valimised võitnud erakonna juht olla Riigikogu esimees, mitte peaminister? Idee järgi peaks ju riigijuhtide tähtsusjärjestus olema: president, parlamendi spiiker, peaminister.

Missing Missing Missing Missing Missing Vello Kass_ja_mnp_x Missing Vladimir_%c3%96%c3%b6pik_25_9_2010 Missing Missing Missing Missing Missing Missing
Miks peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile
Miks ei peaks seda mõtet toetama?
Pikem selgitus märki kasutada
Lisa link veebisaidile