Rahvakogu veeb on arhiveeritud 30.05.2013 seisuga. Uudiseid saab lugeda siit >>
Ettepanekute kogumineJaanuar 2013   AnalüüsVeebruar 2013   ArutelupäevAprill 2013   SeadusemuudatusedAprill 2013
RU EN

Suur aitäh kõigile kes osalesid ja pakkusid välja ideid Eesti demokraatia arendamiseks.

Veebruari teises pooles hakkame siinsamas avalikustama analüütikute ja ekspertide töö tulemusi.

 

Koos teeme ettepanekud Riigikogule viie olulise seaduse muutmiseks. Loe lähemalt

Kõiki 163 ettepanekut.
Järjesta aja / toetuse / vastuhäälte / arutelude / juhuslik põhjal.

Et kasutada paremini naiste potentsiaali poliitika kujundamisel teen ettepaneku leppida kokku, et valimistel osalevate kandidaatide nimekirjad koostatakse tõmbluku põhimõttel, mis tähendab, et nimekirja esiosas (näiteks 20 esimest kandidaati) vahelduvad kordamööda mõlemast soost kandidaadid. Praegu on näiteks Riigikogu 101-st saadikust 21...

101
68

Miks maksumaksja peab laisklevat mõrvarit eluaeg ülal pidama?
Mõrvareid, kriminaale üldse koheldakse uskumatu leebusega. Neil on riiklikud või palgatud kaitsjad. Samala jal vaene ohver peab ise oma hädaga toime tulema. Tapjat, kes on võtnud perelt toitja, peetakse vanglas ülal maksumaksja rahade eest, tal on soe söök, sportimis võimalused, saun...

54
40

Riigikogulase haridustase (7)

Valimised

Toomas Vernik peaaegu 4 aastat

Riigikokku kandideerija haridustase minimaalselt magister või sellega võrdsustatud haridus.

45
38

Idee ei kuulu mulle, ma lihtsalt refereerin selle - vt liquidfeedback.org
Parteisüsteem ei ole Eestile ei otstarbekas, jõukohane ega ühtesobiv soome-ugri väärtustega. Põhjused - a) väike rahvaarv, mille puhul turumajandust ei teki ja poliitikute pink jääbki igavesti lühikeseks, b) olulised edusammud e-tehnoloogia vallas. Ettepanek on teha...

41
39

Demokrtaatia üks suurimaid probleeme on võimu ja raha segunemine. Selle vältimiseks teen ettepaneku lubada poliitereklaami vaid parlamendivälistele erakondadele, kes muidu "pildile" ei pääse. Parlamendierakondade eest rääkigu nende teod. Valimiseelne miljoneid maksev ajupesu ei anna mingit lisaväärtust meie riigile ja teenib vaid valija...

53
36

Ärimehed ju maksavad neile nii või naa.

43
31

Tulumaksu osa Eesti riigieelarves pole suur (7 protsenti riigieelarvest, 10 protsenti kogu maksutulust). Eestlaste vaesuse juures ei sõltu maksulaekumine niivõrd maksumääradest kuivõrd elanike jõukusest. Toimetulekuraskustes inimsete maksukoormus vajab alandamist.
Astmelisest tulumaksust ei tasu tonti otsida. Kui see kusagil peitub, siis...

31
28
31
27

Lõpetada see pull, kus mõni meie välisminister, kellele mõni ülemere poliitik patsutab õlale ja palub saata meie poisse sinna või teise kriisikoldesse, kohe jookseb keel ripakil Valitsusse ja Riigikokku promo tegema. Nii väikese rahva puhul on iga hing ka oma maal tarvis. Eriti arvestades asjaoluga, kui palju meid siin ennast surnuks...

28
25

Regionaalministeerium koondada.

49
26

Tänane häda kohalikes omavalitsustes on selline et tihti pole võimalik opositsioonil isegi mitte mingit minimaalset võimalust välja oma ideedega püünele tulla kuna kõikvõimalikud ja võimatud kohad on nn.koalisatsiooni poolt igipõlistatud igaveseks ajaks igavesti ning väikses kogukonnas nii läbi hirmutamise kui ka otsese või kaudse äraostmise...

27
25

I kandidaadiga esimehe valimsed lugeda kehtetuks. Peaministriks saanud erakonna esimees peab end sellelt kohalt taandama.

26
24

Erakonnast lahkumisel lahkub isik ka Riigikogust välja arvatud juhul, kui ta osutus valituks isikumandaadiga.

Põhjendus: Juhul, kui saadikul puudub isikumandaat ja ta osutub valituks tänu erakonnale, pole tal mingit eetilist ega formaalset õigust jätkata Riigikogu liikmena.

34
25

Riigikogu peab olema nii kirju kui võimalik, selleks on vaja vähemuste kohalolek riigikogus.

43
23

sisestad oma ettepaneku, järgmisel päeval on see kadunud. Kindlasti väidetakse, et on punti seotud sarnase ettepanekuga. Minu ettepanek oli erakondade riikliku rahastamise lõpetamine. Mitte lihtsalt erakondade rahastamine.
Erakondade rahastamine riigi eelarvest tuleb lõpetada.
Erakonnad ei tohi olla mingi äriprojekt! Seda on võimalik saavutada...

32
21

Riigikogu liikmel on Riigikogus samapalju hääli kui ta sai valimistel ja valimistel saadud häälte ülekandmist ei toimu
Kui valituks osutunud saadik loobub saadikukohast, saab parlamenti järgmine üldjärjekorras olev isik ja ta ei pruugi olla samast erakonnast. Riigikogus ei pea domineerima partei tahe vaid valijate tahe.
Ehk iga Riigikogu liikme...

23
23

Ei olnud eelmise vabariigi aegu sellist monstrumit, ei tasu ka nüüd raha raisata.

37
23

Eestis võiks rakendada sarnast systeemi sellega, mis toimib Poolas: 1% tulumaksust eraldatakse sellele MTY-le, kelle inimene on tulumaksu deklaratsioonis välja valinud. Selle erandiga, et samal viisil rahastatakse ka parteisid.

Kui parteil on 10 000 liiget, teeb see kena kopika. Tõenäoliselt sellest kyll yleriigiliseks tegevuseks ei piisa, aga...

31
23
29
21

On vajalik kehtestada valimistel osalevatele kandidaatidele nõuded, mida peab kontrollima valimiskomisjon.
Need nõuded peavad olema vanus, minimaalne haridustase peab olema Eesti Vabariigis taotletud magistrikraad, kindlasti peab olema fikseeritud kandidaadi teovõime. Kandidaat peab olema vähemalt üks kalendriaasta valimispiirkonnas püsielanike...

24
22

Infoajastu tehnoloogia annab võimaluse järgmiseks süsteemiks:
1. Kui kodanik tahab, hääletab seaduse poolt või vastu ise (kodanikul on 1 mandaat).
2. Kui kodanik ei oska või ei taha teatud teemaga tegeleda, võib ta oma mandaadi delegeerida teisele usaldusväärsele isikule või grupile (erakonnad või ad-hoc spetsialistide grupid). Usaldusväärne isik...

29
20

Peaminister ja ministrid olgu parteivälised (3)

Sundpolitiseerimine

Margus Enna peaaegu 4 aastat

Peaminister ja ministrid ei tohiks olla sõltuvad parteidest vaid olema oma ala asjatundjad (mitte nagu NLKP ajal,et sobis igale tööpostile,peaasi,et oli parteitruu).Ainult nii,ilma valitsuskoalitsioonita ja opositsioonita,saaks riigikogu kasutada oma ajupotentsiaali,mitte olla valitsuse kummitempel ja kogu valijaskond oleks esindatud.Praegu on...

28
21

Hetkel on rahvakogu.ee portaalis palju ideid, mida ei toeta peale selle esitaja mitte keegi. Sellised ideed segavad ja risustavad tühja ballastina ülejäänuid, mõistlikumaid ideid.

Ettepanek oleks uusi ideid koheselt mitte avaldada - idee autor peab leidma oma ideele vähemalt 10 erinevat toetajat, kes sellele alla kirjutaks (näiteks peidetud lingi...

36
19
36
18

Kehtestada juksusasjadele: luksusautod,mootorrattad, jahid-paadid ja kinnisvarale; mitu korterit, luksusmõisad jne . ning dividendide maks.
Need rikkused pole nii kui nii ausalt teenitud! Kes on pangad,ettevõtted,fondid, AS pankrotti ajanud ja hiljem naudivad elu.

23
18

Ettepaneku autor Marko Maripuu, saabus e-posti teel:
Vastavalt kodakondsusseadusele ei tohi Eesti kodanik olla samal ajal mõne teise riigi kodanik ja peab peale teise riigi kodakondsusesse astumist loobuma Eesti kodakondsusest. Sama seadus ja lisaks veel ka põhiseadus keelab sünnijärgselt Eesti kodanikult kodakondsust ära võtta. Seega kui...

31
19

Erakondade rahastamise probleem on proportsionaalselt liiga suure raha kulutamine valimiskampaaniaks. Kampaaniaraha ja igapäevased kulud kaetakse samast rahakotist, mistõttu hakkab valimiskampaania neelama kogu erakondadele minevat raha. Kui igapäevasteks kulutusteks minevat raha pole tegevusvabaduse tagamise mõttes mõistlik piirata, siis...

30
19

Kui on olemas vanuse alampiir, siis tuleks kehtestada ka ülempiir-63 a. Samuti kohustuslik tervisekontroll iga kahe aasta tagant.
Et vältida kanderaamidel ja töövõimetuse kaotanud isikuid, Peale nelja kuust haiguslehel olekut isikud tagandada, nagu TLS alusel.

24
18

Прекратить финансирование партий из государственного бюджета. Разрешить финансирование партий не только частными лицами, но и юридическими лицами, с условием обязательной открытости информации (кто и сколько пожертвовал). Все равно юридический лица, через подставных частных лиц финансируют партии. Все пожертвования - только путем банковского...

18
16

Idee on hea ja lihtne, ja samas paljutahulise mõjuga meie poliitmaastikule.

Koos tulumaksu deklareerimisega on igal valimisõigusega isikul igal aastal võimalus proportsionaalselt annetada n tugrikut oma lemmikpartei kaukasse, igal füüsilisel maksumaksjal, kes ei ole valimisõigulslik, vastavalt n/m tugrikut.

Mis muutub? Laguneb kinnistunud...

31
16

Kuna rahvaarv pidevalt väheneb. Tootvaid töölisi on veelgi vähem. Maksud laekuvad juba välismaalt. Milleks naiste,vanurite,vaeste, nälgivate laste arvelt pidada üleval valitseva partei-sõdureid muidusööjaid, maksude jagajaid.
Kehtestada kindlad riigipoolsed toetused lastele vanuritele ja vaestele. Vahendajaid pole tarvis.

22
16

Tänane maailma ebastabiilsus näitab eelkõige selliste juba oma eos kontrollimatute investeeringute ebamõttekust kui mitte lausa ohtlikust meie riigi rahakotist lähtudes. Tunnistada et liitumine Avatud Enrgiaturuga tehti ülepea kaela kiirustades ja kaheldavate analüüside põhjal. Paistab et antud asja eelduseks oli eelkõige majanduslik kasu...

20
17

Loobuda e-valimistest (1)

Valimised

Koostöö Kogu peaaegu 4 aastat

Ettepanku autor H.E Hain, saabus posti teel:
Loobuda e-valimistest, sest see ei kindlusta valimise salasust.

17
16

Kui riigikogu liikmeks on kodanik valitud mingi kindla partei liikmena, siis sellest parteist lahkumise ja/või uude parteisse jm. ühendusse astumise korral tuleb antud kodanik riigikogust välja arvata. Asendusliikmeks peab saama valimisel antud kodanikule hääli toonud partei liige.

21
17

Kui riik apteekide kaudu kanepitarbimist kontrollib, lööb hinna näiteks piisavalt alla, kaob maffial huvi kraami noorte seas levitada ja oosod peavad mingi muu töö otsima. Sedasi käitutakse paljudes riikides. Lisan ka mõned lingid, mios tõestab, et kanep on ravimtaim, ravimtaimede kasutamine peaks olema inimõigus, nende kasutamise keelamine aga...

23
16

Kui keegi tahab salajast hääletamist, siis peab tal olema viitsimist minna valimisjaoskonda. E-hääletuse ausust ja läbipaistvust EI SAA TÕESTATULT mingil muul viisil tagada! Kui valimisjaoskondades saab veebikaameratega häälte lugemise õigsust garanteerida, siis interneti salajaste andmevoogude vastavust tegelikusega ei ole võimalik IGAL...

16
14

Iga annetus tuleb põhjendada. (3)

Rahastamine

Raul Raudsepp peaaegu 4 aastat

Kuigi ma pooldan annetuste täeilikku keelustamist parteidele (milleks neile täna see, niigi lausa suplevad rahas), siis ega ma sellesse eriti ei usu. Et totaaalselt keelatakse. Huvid on nii kõrgele üles kruvitud.
Sestap pakun välja teise, veel utoopilisema lahenduse. Iga annetaja peab üksikasjalikult oma annetuse ära põhjendama. Selline häma, et...

18
15

Milleks käputäiele minirahvale nukupresident?

28
15

Kinnisvarapensioni idee (3)

Varia

Urmas Heinmaa peaaegu 4 aastat

Tere. Mõni aeg tagasi jooksis meediast läbi uue sotisaalministri mõte nn. kinnisvarapensionist. Samas uudistelõigus oli ühe suurpanga esindaja ka kes ütles, et asjal on jumet. Arvesse võttes, et meil eestis on pensionid väikesed ning on pensionäre kes omavad kinnisvara siis võiks minu meelest riik hakata tegelema antud teemaga tõsisemalt. Ma ei...

14
15

Erakonnale laekub toetus,annetus ja nad maksavad riigile selle eest tulumaksu. Tänu sellele ei tekiks raha skandaale erakondades. Nende rahastamine oleks läbipaistev riigile.....

16
15

üks ringkond (1)

Valimised

Tiit h ü t s i peaaegu 4 aastat

Valimisseaduste mitmesugustes nüanssides kompetentsed
isikud võiksid debateerida teemal: Eesti on nii väike,kas on võimalik
luua ainult üks valimisringkond

27
14

Ükski ettevõte ei tööta tulemuslikult kui palk ei ole seotud tulemusega. Algkapital väheneb kiiresti kui juhid ei tee õigeid otsuseid ja ei hoolitse ettevõtte jätkusuutlikuse eest...ehk ei ole reaalsusega kursis. Miks peaks riigikogu ja valitsuse töö effektiivsuse saavutamine toimuma kuidagi teisiti. See on sama mis loodusseaduste eiramine. See...

18
15

PSÜHHILINE ekspertiis kuna on märke täiesti ebaadekvaatsetest ning ühiskonda mittehoomavatest Riigikoguliikmetest ehk Paldiski mnt haigla või Jämejala tulevastest kandidaatidest . Kelle hulgast valitakse hiljem siis enam-vähem ühiskonnale vastuvõetavamad eksemblarid, keda siis rahva rõõmuks eksponeerima hakatakse.
Need andmed peaksid olema...

17
14

Erakonnad ja riigikogu.
Erakondade olemaolu ja nende kaudu riigi valitsemine on viinud meid olukorrani kus me praegu oleme. Riigi valitsemisel ilmnev ülbus, enamikest opositsiooni ja rahva poolt esitatud ettepanekutest teerulliga, ilma mingi aruteluta ülesõitmine koalitsiooni (kui seaduslik on koalitsioon?Kas pole tegu keelatud kartellileppega?)...

18
13

Eesti KAITSE vägi pole valitsejate isiklik Ihukaitse ja seda kasutada teiste riikide okupeerimiseks isiklikel eesmärkidel peab otsustama REFERENDUM.

12
13

Kuna rahvaarv pidevalt väheneb. Tootvaid töölisi on veelgi vähem. Maksud laekuvad juba välismaalt. Milleks naiste,vanurite,vaeste, nälgivate laste arvelt pidada üleval valitseva partei-sõdureid muidusööjaid, maksude jagajaid.
Kehtestada kindlad riigipoolsed toetused lastele vanuritele ja vaestele. Vahendajaid pole tarvis.

19
13

Kandidaadid, kes saavad valijatelt mandaadi, millest riigikokku pääsemiseks ei piisa on häälte OMANIKUD ( kuni valija neid mingil põhjusel tagasi võtta ei taha ) ja neil on valijate antud mandaat. Selle tõttu peaks igal riigikokku mitte pääsenud saadikul olema õigus ise OTSUSTADA, keda oma erakonnast häältesaagiga toetada või kas ülde kellegile...

13
14

Kautsioni tagastamine. (0)

Valimised

Toivo Kalmo peaaegu 4 aastat

Valimised ei ole naljategemine.Pelgalt pulli pärast kanddeerimine segaks kogu ettevõtmist.Selle pärast arvan,et mõõdukas kautsion peab olema.Isik,kes soovib valimistel kandideerida,peab maksma ühe kuu alampalga suuruse kautsioni.Kautsion tagastatakse kui kandidaat saab vähemalt 5% ringkonna lihtkvoodist.Kautsion tuleb maksta ülekandega...

15
13

Vajalik on adekvaatne e- hääletust kontrolliv mehhanism. Välistaks võimaluse antud häält muuta.Ühelt IP-aadressilt saaks teha vaid piiratud (2,3) arv hääletusi, võimalus jääb vaid oma otsustust kontrollida. Eelhääletuse aega võiks lühendada. Valimiste infot kandvad materjalid tuleb arhiveerida ja säilitada.

21
12

MORATOORIUM REFORMIERAKONNALE (6)

Erakonnad

Meelis Kaldalu peaaegu 4 aastat

TEEN ETTEPANEKU KUULUTADA VÄLJA ERAKORRALISED VALIMISED NING MORATOORIUM REFORMIERAKONNALE KUNI KÕIKIDE KORRUPTSIOONIJUHTUMITE VÄLJA SELGITAMISENI, KRIISIKAVA KOOSTAMISENI JA ELLU VIIMISENI.

ISIKUTE KARISTAMISEST ON VÄHE. VAJA ON TÄIELIKULT EESTI PARTEIMAASTIK JA RIIGIVALITSEMINE ÜMBER EHITADA.

21
12

Kui töölised oleks automaatselt ametiühingute liikmed, kaotaks see paljude praeguste tööandjate poolse surve töötajatele, et kui ametiühingusse kuuluda tahad, siis leia endale mõni teine töökoht. Ametiühing aga peaks tegema Rahvagogu.ee taolise veebikeskkonna, kus kõik töölised saaks teha ettepanekuid, koguda allkirju ja avaldada arvamust....

10
12

Koos toitlustamise, riietuse, tervishoiuga..
Kaitsekulutused 2% ja KAPO'lt 2,8 % vabanevad summad suunata kutseõppesse, laste toetamiseks.
Tasuta hambaraviks ja tervishoiule.

14
12

Lasteaiaõpetaja puhkus (0)

Varia

Alla Hekki peaaegu 4 aastat

Lasteaiaõpetaja puhkus võik olla sama pikk, kui kooliõpetaja puhkus.

14
11

Eralkondade sisedemokraatia (0)

Erakonnad

Toivo Kalmo peaaegu 4 aastat

Erakonnaseadust tuleb täiendada nii,et:

-erakond registreeritakse kui selle liikmete arv on vähemalt 300.

-partei seisukohaks loetakse kõigi liikmete ühisseisukohta,mis avaldub partei volikogu otsuse kaudu.Sellepärast tuleb tagada volikogu maksimaalne sõltumatus.Volikogu saadikuks ei tohi olla juhatuse liige,minister ega riigikogu liige.Volikogu...

17
11

Kahtestada Inimõigused töötajate koondamisel.
Maksta võrdset hüvitist koondatud tootvale töötajale ja töölepingu lõppemise puhul riigitöötajale, ametnikule, riigikogu liikmele. Praegult on võimalik koondatud töötajal saada ainult kuni kolme kuu hüvitis, aga amatnikud, riigitöötajad, riigikogulased, isegi pankrotis riigifirmade juhid saavad...

20
11

Taastada surmanuhtlus (3)

Varia

Tõnu Veeremaa peaaegu 4 aastat

Taastada surmanuhtlus tapmiste-mõrvad puhul, riigivara riisumise eest suurtes kogustes, kui riisuja pole võimeline riisutud vara tagastama(tagasi maksma).Nt. Viioli, 10 miljoni riisujad, pankade sihilikud pankrotti ajajad, ka Estonian Airi Nõukogu ja juhtkond.
Milleks neid veel maksumaksja kulul ülal pidada?

18
11

Sarnaselt Vabariigi Presidendile peatada Riigikogu liikmetel ja Vabariigi Valitsuse liikmetel erakondlik kuuluvus. Riigikogu ja Valitsus on ühiskondlikud organid, mis peavad teenima ühiskondlikke ja mitte väikese kildkonna erahuve.

Valimissüsteemi lihtsustamiseks ja ühtlustamiseks kandideeriksid kõik Riigikokku soovijad üksikkandidaatidena...

14
11

Tarkade kogu koosneks kuni 20-st Eesti riigi väljapaistvatest majandus-, kultuuri- ja sotsiaalteadlasest, kes teevad ettepanekud järgmisena valitava Riigikogu arvulise koosseisu, rahastamise ja töökorralduse kohta. Ettepaneku kinnitab president seaduseks.

16
12

Erakondade rahastamise allikad. (4)

Rahastamine

Ado Värava peaaegu 4 aastat

Pean loomulikuks, et iga erakondlane maksab liikmemaksu , mille suurus parteisiseselt kokku lepitakse. Lisaks kindel summa riigieelarvest võrdselt igale registreeritud parteile. Avalikud annetused firmadelt ja eraisikutelt peaks olema lubatud. Kulutused valimisreklaamile tuleb viia miinimumini ja ei tohiks ületada vastavas seaduses ettenähtud...

11
10

На последних выборах было популярно напр. призывать не голосовать за Сависаара.
А также показывали график распределения голосов, и призывали голосовать за себя, чтобы не выиграли конкуренты. Я считаю, что такая реклама для Европы не этична. Пока есть такая рекламы, мы лишь географически относимся к Европе.

11
10
14
10

Las siis erinevad poliitilised liikumised töötavad ka selle nimel, et nende toetajate ridades oleks rohkem apoliitilisi majandusinimestest patrioote, kellest siis vajaduse korral koostada Vabariigi Valitsus. Miks peavad valitsuses üldse aset leidma poliitilised nääklemised? Las tegelevad Eesti elu-olu praktilise parendamisega. Las need...

16
10
15
10

Riigipoolne rahastamine (4)

Rahastamine

Vello Järverand peaaegu 4 aastat

Riigi poolt tuleks rahastada kõiki registreeritud erakondi, ja võrdselt. Toetuse suurus võiks katta erakonna juhtaparaadi kulud. Kõik muud teada ja teadmata kulud kaetakse liikmemaksudest (1% sissetulekust) ja/või annetustest.
Sama punkti alla kuuluks ka riigi poolt kõigile võrdväärse valimiskampaania kulud.

14
11

väljendeid - ... tulevealt kohustustest Euroopa Parlamendi direktiivide eest... ,
... tulevalt Eesti Panga ja Euroopa Keskpanga vahelistest kokkulepetest... , ... Tulenevalt ESM-i vajadustest... , ... tulenevalt Euroopa erinevate komisjonide nõudest oma liikmesriikide suhtes... , jne jne jne !!! NÕUAME et antud aastast hakkaksid meie poliitikud...

9
10

Töötuse vähendamiseks oleks soodne aeg ehitada riigile esmavajalikud objektid:
a) uus sild üle Narva jõe
b) Tallinn-Narva maantee 4-realiseks
c) sild või tunnel Saaremaale, räägime ühendusest Soomega, aga Saaremaaga ühendust korda ei tee, sest kasulikum on nuumata oma partei toetajaid laevaühendustega.

10
9

Kehtestada lastetusmaks (3)

Varia

Koostöö Kogu peaaegu 4 aastat

Ettepaneku autor Helju-Astrid Lillepuu , saabus e-posti teel:
Kehtestada Eesti lastetutele kodanikele alates 30. aastast lastetusmaks, millest on vabastatud pered, kes on lapsendanud või kes on alustanud viljastusravi.
Laekunud summadest parandatakse alaealiste järelvalvet, luuakse võimalused huviharidusega tegeleda

10
9

Et valija teaks millised kohalikud või välismaised huvigrupid üht või teist poliitikut või poliitilist liikumist esindavad. Oma sponsorid tuleb kohustuslikus korras juba eelnevalt deklareerida . Et mitte jätta pärast valijat lolli olukorda. Et taheti paremat aga näe - saadiku AGENT on poliitiliselt , sotsiaalselt, moraalselt täiesti...

13
10

Emapalk (4)

Varia

Ago Õispuu peaaegu 4 aastat

Kehtestada kõigile emadele võrdne emapalk 1 aasta asemel 2 aastaks. Petmiste vältimiseks peab olema laekunud vähemalt 9 kuud enne sünnitamist riigikassase ka miinimum määras sotsmaksu.Üliõpilastel on vaja koolist saada päevase õppe tõend. Alaealiste emade emapalk tuleb nende vanematelt.

13
9

Praegu esindavad nii Peaminister kui Ministrid valitsuses ainult oma parteid ja tegutsevad parteilisest ideoloogiast lähtuvalt. Arvan, et nii nad ei esinda oma tegevusega kogu Eesti rahva huve. Vastavalt oma ametile on nad Riigi Ministrid ja peaksid tegutsema rahva enamuse huvides. Kui kuulata eelpoolnimetatute avalikke esinemisi, ei jäta nad...

17
10

Kohalike omavalitsuste ja Riigikogu valimistel tuleks teostada täielik üleminek e-valimistele: elektroonsed valijatenimekirjad ja e-hääletus nii interneti teel kui ka valimisjaoskondades üheaegselt (ühel-kahel päeval).

Saadikukandidaatidele rakendada elukohatsensust, ükski kandidaatide nimekiri ei ületa ringkonnas jaotatavate mandaatide arvu....

10
9

E-valimised soosivad poliitika muutumist ostetavaks ,müüdavaks oma kontrollimatuse tõttu.

12
9

Erakonnad kriminilaseerida. (2)

Erakonnad

Peep Kask peaaegu 4 aastat

Organiseeritud kuritegevuse raffineerituim vorm on poliitik. Kuni toimib klanni poliitika, pole lootusi oodata.
Naiivne on see kes usub lubadusi mida annavad inimesed kes ei vastuta mitte millegi eest.
Edu!

11
10

Inimese rahuloluks ja õnnelikuks eluks on tarvilik oma kodu kust oleks lihtne liikuda meelepärasele tööle. Käesoleval ajal kulub tohutul hulgal inimtööjõudu oma autoga liiklemiseks, kulub palju aega ja energiat auto juhtimiseks. Väga palju tuleb autos ära põletada kütust.
Tasuta liiklus Tallinnas ei ole odav Eestile (keeruline, kallis...

15
9

Presidendi vajalikkus. (0)

Varia

Ülo Rosimannus peaaegu 4 aastat

Eesti on selleks liiga vaene riik,et ülal pidada presidente (ametisolevat,erruläinuid),nende abikaasasid,rantsiosid,julgestust,elamist,auvalvet,paleed,transporti jne.Seepärast on vaja ära kaotada see mitte tegelikku võimu omav ametikoht.Presideni ülesanded jagada peaministri ja Riigikogu esimehe vahel.Seda vähemalt selle ajani,kui jõuame...

8
8

... nimekiri ning korralik kirjeldus, et milliste teenete eest Eesti riik siis seda kodanikku peaks vastu võtma kohe nii kõrgel tasemel. Tänaseks on sellest üritusest saanud sellise kitsa ringi kooskäiate seltskond kuhu mõnikord lastakse ka mõni nn.kõrvalt. Miks peaks Eesti rahvas ühte või teist inimest eelistama kolmandale.

14
8

panna alus lõpuks tugevate noorteorganisatsioonide arendamisele "Noorkotkaste" , "Skautide" ja "Gaidide" liikumise näol . Las see olla aseaineks poliitiliste parteide noortekogudele kust tulevad ühiskonda ainult ajupestud põhimõteteta täiskuulekad ning külmalt omakasu kalkuleerivad poliitbroilerid . Mitte mingit raha poliitilistele...

13
9

Eesti suur probleem on vähene sündivus ning praegune vanemahüvitise süsteem ei ole jätkusuutlik, oma eesmärki täitev ega õiglane. Vanemahüvitise suurus sõltub palgast ning erineb ca 7-8 korda. Põhiosa rahast läheb seega kõrgepalgalistele, kes toetust ju hoopis vähem vajaksid kui need, kes näiteks alles õpivad kõrgkoolis või on äsja alustanud oma...

12
9

Kreeka antiikse polise demokraatia juurde kuulus olulise tasakaalustava ja despoodiks muutunud valitseja neutraliseerimise vahendina vastuhääletamine. Polise kodanikud viskasid urni hääletussedeli isiku nimega, keda nad eneste üle valitsemas näha ei soovinud. Enim hääli kogunud isik saadeti polisest tähtajaliselt välja.
Minu ettepanek on...

10
8

Eestimaast moodustada üks Rootsi Kommuun e. maakond. Liituda Rootsi Kuningriigiga, ning hakata üheks Rootsi maakonnaks.
Saame tagasi krooni, mis on küll rootsi kroon, ning hoiame kokku valitsemiskuludelt, kui Eestimaast saaks üks omavalitsus.
Saavutame tugevama elukeskkonna järeltulevateks põlvkondadeks. Rikastame kahte erinevat kultuuri nende...

10
8

E-hääletamine on sama turvaline kui paberkandja-hääletussedelitega hääletaminegi.
Nii ühel kui teisel juhul on määravaks ikkagi valija tahe. Ükski valimisseadus ei saa piirata või muuta valija otsust ka puhul, kui ta nõustub hääletama "vääramata jõu" poolt määratud kandidaadi poolt.
Muide, vääramatuks jõuks võib olla ka valimispropaganda...
Tõsi,...

9
7

President peaks tegema valitsuse moodustamise ettepaneku esmalt valimised võitnud parteile. Rahvas on valinud selle partei, toetudes nende ideedele ja väljaöeldud lubadustele. Kui aga pärast valimisi hakkavad parteid liite moodustama ja tehakse koalitsioonileppeid, kaob ju suur osa nende antud lubadustest. Ja minu valitud erakond kirjutab alla...

13
7

Praegu ei ole võimalik fraktsioonidest lahkunud poliitikutel uusi fraktsioone luua. Mis omakorda toob kaasa selle, et fraktsioonist lahkunutel ei ole 100% samu õigusi ja võimalusi, kui neil, kes sinna kuuluvad. Senine praktika oli kindlasti õigustatud ajal, kui meie poliitikamaastikul oli väga palju erakondi ning killustumise vältimiseks oli see...

13
6

Parteide riiklik toetus viia proportsiooni kogutud liikmemaksudega.
Sunnib parteid tegelema oma liikmeskonnaga ja (loodetavasti) tõstab seotust valijaskonnaga. Peaks tugevdama ka parteide siiani üsna lõtva finantsdistsipliini.
Seega iga partei toetus oleks n·( aastas kogutud liikmemaks). Jooksva aasta vältel võiks partei töötada pangalaenu abil...

10
7

Eesti KAITSE vägi pole valitsejate isiklik Ihukaitse ja seda kasutada teiste riikide okupeerimiseks isiklikel eesmärkidel peab otsustama REFERENDUM.

8
6

igaveseks ajaks igavesti ERAKONDLIKU tsementeerimise Eesti poliitmaastikul. Siiber juba selles et ühed ja samad näod juba ligi 30-40 aastat poliitilise püüne pääl ! Ja siis tehakse tark nägu pähe et uut verd Eestis vähe juurde tulemas . Oma mõtetega ning PARTEI PEAVOOLU JA IDEEDEGA ÜKS-ÜHELE MITTEKOKKUMINEVAID erakonna aktiviste ei lasta...

10
7

Vahevalimised (1)

Valimised

Maire Parts peaaegu 4 aastat

Tuleb vastu võtta seadus: " Kui 6 kuu jooksul valitsuserakondade populaarsuse (statistikaameti rahvaküsitluse) kogusumma on väiksem valitsusväliste (parlamendis esindatud) erakondade populaarsusest, siis tuleb korraldada vahevalimised. See seadus paneks valitsuse rahvaga arvestama ka tavavalimiste järgsal perjoodil .

9
6

On teada, et küllalt suur hulk inimesi on küll mingi erakonna fännid, kuid ei soovi mitmesugustel põhjustel partei liikmeks astuda.Erakonna toetaja(liige) registreeritakse sooviavalduse järgselt ja toetaja staatuse saamisel võib ta teha annetusi erakonnale. Erakonna eelarvesse saaks laekuda raha vaid kolmel teel: riigieelarvest, erakonna...

7
6

Poliitikutele raha andmine on võrdne kuritööle õhutamisega, sest raha on kõige kurja juur. Pealegi, ega see raha nende käes ka eriti kaua seisa, sest enamasti vahetavad nad selle esimesel võimalusel millegi muu vastu. Seetõttu teen ettepaneku, et poliitikutele võiks raha asemel anda hoopis need asjad, mida nad ka ise normaaltingimustes raha...

8
7

Saadiku hüvitis (0)

Erakonnad

Ago Kungla peaaegu 4 aastat

Parlamendi saadiku hüvitis kuus tuleks siduda eesti rahva kümne miinimumpalgaga. See on vajalik selleks, et kui saadikud tahavad parandada oma sissetulekuid, siis paraneb sellega rahva elatustase.

7
6

... ning rahvas telekate, raadiote, arvutite ette, nagu nõuka ajal olümpiamängude (eriti taliolümpiate) puhul tihti oli. Ja enne seda kõva promo ka teha. Ümarlaud võiks toimuda Jääkeldri asemel näiteks Saku Suurhallis. Meenutaks mitte ümarlauda, vaid avalikku poksimatsi vana süsteemi ja muutuste soovijate vahel. Kõva kätš tuleks!

10
6

Annetused parteidele nii eraisikutelt kui firmadelt on lubamatud, kuna võistlema peavad ideed ja neile pole vaja rahakotiga kaalu juurde anda.
Osak võiks olla 3 EUR-i aastas, seda saaks suunata uutele tulijatele ja otsust peaks olema võimalik muuta tihedamalt kui kord aastas. See on parim viis anda parteidele tagasisidet.
Valimisreklaam ainult...

9
7

Erakondade valitatavatesse kogudessse (ka muudele valitatavatesse kogudessse) kandideerijatele tuleks seada eeltingimuseks läbida eksam valitud tööks vajalike põhialuste omandamise kontrolliks. Eksami sooritamine annaks õiguse kandideerida.
Auto, rongi, lennuki juhtimiseks või hoone ehitamiseks on vaja ju oskusi kinnitavat tõendit.
Sarnaselt ETV...

10
6

Liikmemaks (0)

Rahastamine

Sirje Major peaaegu 4 aastat

Kehtestada erakonna liikme liikmemaksuks 2% brutotulust.

6
5

Riikide vaheliste saatkondade loomine vähem strateegilistesse riikidesse tuleks peatada ja kus võimalik seada saadiku töö sisse koostöös Soome või mõne teise Euroopa riigi saatkonnaga. Säästetavate resursside arvelt peaks maksimaalselt looma teadus- ja ärivaldkondade esindusi ja esndajaid tööstuste keskmetes (nagu on IT esindus Silicon Valleys)....

6
6

Muidu need nn. omad joped SIBULA näidetel tapavad viimasegi usu demokraatia võimalikkusesse Taasiseseisvunud Eestis. Lihtsalt parteitust esindajast enam lihtsalt ei piisa. Olgu see komisjon siis ikka selle käes kes on huvitatud rikkumiste paljastamistest mitte aga nende kinnimätsimistest.

9
5

võiksid samuti välja panna need ettepanekud küll anonüümsele hääletusele kuid kelle resultaati ei võetaks hilisema analüüsi aluseks. Delfi ja Postimehe meediakeskkondadest piisaks et saada aru tegelikust rahva meelsusest. Eesti rahavs suht häbelik ning mitte kõik ei taha oma id-kaardi aluselt avalikult toetust avaldada. Häda ka et tihti inimene...

6
5

selle varustamine mobiilsete reageerimisüksustega. Palun mitte segi ajada mingite karistussalklaste või NKVD hävituspataljonidega . Reageerimisvalmidus ja olukorra menetlemiseks aega maksimaalselt 24 tundi . Koosneks kõikidest parteide esindajatest või muudest MTÜ esindajatest. Siiamaani on elu näidanud et kohalik politsei ei saa nende...

6
5

varahommikusele pidulikule LIPUHEISKAMISE tseremooniale. Ja seda kohustuslikus korras. No kuulge , saadakse riigilt palka ja isegi üks kord aasta jooksul ei suudeta oma soojate linade vahelt välja tulla. No millisest austusest ja patriotismitunde kasvatamisest oma riigi vastu saame seejuures rääkida .

6
5

Valimisseaduse muudatused (1)

Valimised

Toivo Kalmo peaaegu 4 aastat

-valimiskünnis parteile/valimisliidule on 2,5% üleriigiliselt antud valijate häältest

-esimest korda riigikogu saadikuks saamiseks peab kandidaat isiklikult koguma vähemalt 5% ringkonna lihtkvoodist,teisel korral 15% ja kolmandal või enamal korral 30%.

-riigikogu valimistel võivad osaleda üksikkandidaadid,valimisliidud ja erakonnad

-valimisliidus...

6
5

........ja kaasata neid ka riigi juhtimisse ka kõrgemal riiklikul tasemel. Meil Eestis neid ligi 40% kelle emakeeleks on muu keel ning kes elavad oma nn.paraleel-Eestis. Sehkendavad ja ajavad mingit oma-kõverpeegli Eesti asju. Mis integratsioonist saab antud juhul siinkohal üldse rääkida? Ka meie võiksime enesele selgeks teha et integratsioon...

6
5

Siis saaks õige pildi silme ette kes mida pooldab ning kes on ka realiti muutuste vastu.

5
5

Mis eesmärgil seitse erinevate kõrghariduse valdkondade esindajat korraldasid sellise luureretke?
Millise riigi luure eesmärgil? Kas jälle USA?
Palju maksis nende vabaks-ostmine?

8
5

isikukesksed koodidega hääletuslehed mille elektroonikaga varustatud hääletuskastid fikseerivad arvuliselt ning mille tablood näitavad hääletaja isikuandmeid ja reaalaja hääletajate arvu. Nende vanade puukastidega on need jamad et kord on sinna sisse liialt tekkinud patakas hääletussedeleid , kord on osa neist kadunud, kord on kahtlaselt palju...

7
5

Pole ju vaja eeskujusid kaugelt otsida,

5
5

Ettepaneku autor Aare Nurm, saabus e-posti teel:
Teen ettepaneku muuta valimissüsteemi selliseks, et oleks võimalus kanditeerijale anda vastu häält, st. kui ei soovi teatud isikut valituks saavat, esitada valimislehel vastuhääl, selleks „JAH” lahtri kõrval lahter „EI” jaoks. Valijal on ikkagi üks hääl. Hiljem valimistulemuste kokkuvõtteid tehes...

9
5

Valimiste järel moodustab üks partei valitsuse (see võib olla võitja partei, aga ei pea olema - võib ka järgmiselt teine olla). Teised parteid jäävad riigikokku opositsiooni. Valitsus võib viia ellu ainult Riigikogu otsuseid, kuid ise nende otsuste poolt hääletada ei saa. Valitsuse moodustanud erakond saab teha lobi tööd enne seaduse vastu...

5
5

Kohalike Omavalitsuste (KO) vastutusala on väga suureks aetud.
See pigem kasvab kui kahaneb. Ka koerakuudi ehitus on teadupoolest
nende isikute lubada/keelata, ammugi kodanikel käte raudu panek kui muru aias niitmata (hiljutine reaalne juhtum Eestis).

Miks on nii, et ehkki me kõik teame (üle 90% eestlastest, samuti selgelt ka Toompea omadest -),
...

7
5

Teen ettepaneku läbi töötada ning rakendada sotsiaalmaksu süsteem, kus sotsiaalmaks on siinus-kõverikuga sarnaselt väikseim Eesti keskmise palgaga ning suunal madalama ja kõrgema palga poole tõuseks ka tööandja poolt makstav sotsiaalmaksu protsent.

9
5

Kohalike omavalitsuse juhtideks peaksid saama aatelised, isamaalised inimesed. Praegune valimissüsteem soodustab rahva poolt mittearmastatud inimestel võimul jätkamist. Võimulolijad on kindlad, et järgmistel nende valimisliit võidab (näiteks Kambjas on see olnud 20 aastat). Kui valitsus suudaks võtta vastu, enne kohalikke valimisi, väikese...

6
5

Maakonnad oleks Loode maakond, Kirde maakond, Kagu maakond ja Edela maakond. Iga maakond jaguneks 3 või 4 vallaks. Väheneksid kulud omavalitsustele.

5
4

See kogu tänane poliitline riigi sise- ja välisjuhtimine on täna nii kunstlik ning valgete niitidega nii läbi traageldatud et lausa paha hakkab. See et eestlaste enda ühiskond jaguneb 15% esimeseks Eestiks ja 85% teiseks Eestiks - samamoodi on kunstlikult lõhestatud ka ühiskond tervikuna - ehk 60% ehk esimene paralleel eestlasliku ühiskonna...

9
5

Mis eesmärgil seitse erinevate kõrghariduse valdkondade esindajat korraldasid sellise luureretke?
Millise riigi luure eesmärgil? Kas jälle USA?
Palu maksis nende vabaksostmine?

6
4

Parlamendivälistel erakondadel on raske Riigikogu valimistel konkureerida, kuna puudub võrdne riigipoolne toetus. Suveperioodil oleks põhikuluks valimiskautsjon, kuna rahvakoosolekuid saaks korraldada vabas õhus, selleks ruume mitte rentides. Aktiivne puhkusteperiood pole takistuseks, sest on erinevad võimalused valimistel osalemiseks.

8
4

Valmistevahelisel perioodil peaksid rahvaesindajad ja üldsus huvituma valijate arvamustest nii valimislubaduste strateegia kui konkreetsete seadusemuudatuste osas. Praegu korraldavad vabariiklikud ajalehed küll mitmetuhande vastajaga e-lugejaküsitlusi, kuid seal ei osale kõik ühiskonnakihid. Keda küsitlevad aga Emor jt. küsitlusfirmad, ei tea,...

4
4

Su üle Jumal valvaku, mu armas isamaa!
Ta olgu sinu kaitseja ja võtku rohkest õnnistust,
Mis iial ette võtad sa, mu kallis isamaa!
Need meie hümni sõnad ütlevad kõik, mis meil teha tuleb, et asjad Eestimaal hakkaks minema õiges suunas. Jumal ei õnnista kunagi pattu! Me peame hakkama otsima Jumala tahet ja täitma Tema seadusi.
Carl Robert Jakobson...

4
5

Riigikogus võiks valituks osutunuid rahvasaadikuid olla 71 ja jättes palgafondi samaks, tõstes rahvasaadikute isiklikku vastutust oma tegevuse või tegevusetuse ees. Rahvasaadikuna tegevuse eest peaks saadik saama temale ettenähtud töötasu ja sellelt maksma riigimakse. Kui soovitakse saadik vabastada riigimaksude maksmisest siis tuleks...

4
4

Ettepaneku autor Marek Tamm, saabus e-posti teel:
Riigikogu, omavalitsuse ja presidendivalimised peaksid toimuma alati üheaegselt ja keelatud oleks samadel isikutel kandideerida mitmesse valitsusorganisse.

4
4

... minu eest ehk leida sobiv kandidaat maakonna esindusse ning delegeerida sellega vastutus ja usaldus maakonna esindajatele valida "õiged inimesed" riigikokku.

Kodanikuna piisab kohalikest valimistest - kohaliku omavalitsuse volikogu valimisest.
KOV volikogu saadab oma esindaja(d) maakonda (maakonna volikokku).
Maakonna volikogu saadab oma...

4
4

Rahvakogu tegeleks rahva heaolu ja arengu küsimustega, mis kaasaks valimistel kogu püsielanikkonna, nagu momendil kohalikel valimistel, et teada tendentse rahva seas ja maakogu, et seista riigi terviklikkuse ja esintatuse eest, selle valiksid kodakondsed. Isikuvalimistega säiliks pidev valijate kaasatus. Valdadel pole mõtet laialdasi kohustusi...

6
4

Arendada edasi H-V. Seedri ideed riiklike üksuste hajutamiseks. Iga üksus tuleks jagada kaheks – spetsiifilise tööjõu vajadusega teenusüksus ja tugiüksused. Esimeses järjekorras peaks viima Tallinnast välja just neid tugiüksusi (RMP, dokumendihaldus, personalhaldus jne.), milledele on regioonides vajalik kompetents. Vajadusel saab ka mõningate...

5
4

Uus organ (0)

Valimised

Aimar Pärnalaas peaaegu 4 aastat

Luua uus täiendav organ. Selle esmasteks ülesanneteks oleks näiteks:
1. Kehtestaks valimisseadused
2. Määratleks poliitilised ja mittepoliitilised ametikohad
3. Kehtestaks kõrgete riigiametnike palgad
4. Kehtestaks maksimaalsed ametiajad kõrgetel riigiametitel olemiseks
jne, mille puhul on tegu otsese huvide konfliktiga, kui seda otsustab riigikogu...

4
4

.... ÜLERIIGILISI depatte , referendumeid, seadusmuudatusi, miitinguid jne.
Mõte selline – kodanike grupp korjab kokku seadusemuudatusteks esimesed 1000 allkirja, esitab selle opositsioonile kelle kaasabil organiseeritakse veel 9000 allkirja kogumine peale mida antud ettepanek edastatakse kohustuslikus korras seadusandliku kogu arutlusele....

4
4

Ettepaneku autor Johannes Aasa, saabus e-posti teel:
Ajakirjanduses on palju kurtmist Estonian Airi halva seisukorra üle. Ka tervishoju süsteemis on kestvad vaidlused. Segased on ka õpetajate palgaga. Vesteldes inimestega tänaval, kurdavad paljud olukorra halvenemise üle. Toetudes eeltoodule: Teen ettepaneku korraldada sügisel koos KOV...

4
4

Prioriteedid paika! Lasta rahvakogul hinnata erinevate valdkondade tähtsust riigi ja ühiskonna tseisukohalt ja see tähtsuse tabel võtta arvesse projektide rahastamise ja eelarve koostamise juures.

6
4

... uurida ja võtta vastu seisukohti sõltmatult kõiki Eesti üldsust ja ühiskonda tervikuna mõjutanuid protsesse nagu poliitikute korruptsiooni juhtumeid - ka neid mille uurimistähtaeg on ületatud , kõiki neid juhtumeid mis üldsusele paistab kui õigus- ja õiglustunnet riivavad tegevused , kus on aimata rahva raha ebakompententset kasutamist ,...

4
3

Erakondade rahastamise sihtasutus. (0)

Rahastamine

Erik Varkki peaaegu 4 aastat

Tekiks sihtasutus (ei oska paremat nimetust välja mõelda), kõik annetused kantakse selle asutuse kontole selgitusega, millist erakonda soovitakse toetada. Sularaha annetused on lubatud, kuid peavad toimuma läbi panga süsteemi, et annetaja isik oleks hiljem tuvastatav. Annetada võivad kõik k.a juriidilised isikud. Iga kvartali lõpus kannab see...

4
3

KES ASTUKS RIIGIKOGU POOLT KINNITATUD VALITSUSE ERRUMINEKUL või Presidendi poolt MAHAVÕTMISEL SELLE ASEMELE. Valituks osutuksid sinna vabariigi lõikes suurema arvu saanud saadikud ... . Mitte väga ammu oli ju moes et iga ministri sabas mõni sugulusringkonnast noor tolgendamas, kunstnahast mapp kaenla alt välja paistmas. Sinna võiks saada...

4
4

Ettepaneku autor Jaan Luks, saabus e-posti teel:
1) OTSENE RAHASTAMINE - Iga erakonna liige maksab liikmemaksu kohustuslikus korras.Ühe aasta jooksul liikmemaksu maksmata jätmisel arvatakse automaatselt erakonnast välja.
2) ESINDUS RAHASTAMINE - Rahvas ehk Riigieelarvest eraldatakse riigikogus esindatud erakondadele vastavalt saavutatud kohtade...

5
3

Ettepaneku autor Ilmar Mikkor, saabus e-posti teel:
Erakonna juhtimine võiks olla kaheastmeline: juhatus ja nõukogu. Juhatus on erakonna tööorgan oma ametnike ja raamatupidamisega, mis valitakse erakonna liikmete hulgast üldkogul.
Nõukogu on erakonna aju, mis moodustub erakonna vaateid pooldavatest arvamusliidritest. Nõukogu nimetatakse ja...

4
3

On sagedane väide, et tegelik Riigikogu töö tehakse ära komisjonides. Seejuures ei evi aga valija mingit kontrolli selle üle, kuhu komisjoni tema valitud isik satub – seda otsustab erakonna riigikogulik osa ehk fraktsioon. Käesolev ettepanek annab valijale võimu osaleda tegelikult Riigikogu struktureerimises ning kandidaadile võimaluse esitada...

5
3

Ettepaneku autor Argo Loo, saabus e-posti teel:
Lubada Riigikontrolöri, Riigikohtu esimehe, Õiguskantsleri ja Eesti panga presidendiks kandideerida vaid Eesti kodanikel, kes:
a) ei ole kunagi erakondadesse kuulunud või
b) ei ole kunagi erakonna juhtorganitesse kuulunud ega kaitsnud erakonna juhtfiguure kohtuprotsessidel .

4
3

E-valimiste edasiarendamine (1)

Valimised

Kuldar Taveter peaaegu 4 aastat

Eesti oli esimene riik, mis võttis kasutusele e-valimised - algul kohalikel valmistel ja hiljem riigi parlamendi valimistel. Peale järjekoŕdseid e-valimisi kiidavad nn. arvamusliidrid seda, kui palju rohkem valijaid osales e-hääletusel, võrreldes eelnenud valimistega. Seega on pearõhk kvantiteedil aga tuleks mõelda ka sellele, kuidas...

3
4

... Et kõikidele oleks näha mis hoonest , millistelt IP aadressitelt (võib aga ei pruugi-oleneb Isikuandmete Kaitse seadusest) ning kui palju on antud kohast tehtud hääletamist elektroonilisel teel. Info võiks olla avalik kuid mitte nimeliselt . See näitaks hästi mõne tööandja eeldatava või reaalse kuritarvituse oma töövõtjate suhtes. See võiks...

4
3

Idee on identne Ignar Fjuki poolt esitatuga.

4
3

Erakonna asutamise miinimumpiir praegu liiga kõrge.
Kontrollida üle erakondade nimekirjad. Tunnen inimesi, kes on üllatusega avastanud, et nad on mingi erakonna liikmed, kuigi nad ei ole kunagi sellesse erakonda astunud.

4
3

Ettepaneku autor Jaan Värk, saabus e-posti teel:
Keskmise palga arvestus peaks olema valgekraedel ja lihttöölistel eraldi.

5
3

Ameerika revolutsiooni esimeseks nõudmiseks oli: "No taxation without representation" ehk nõue, et maksumaksjal on õigus olla kaasatud otsustamisse.
Kahjuks on nii, et väga paljud maamaksu maksjad ei saa rääkida kaasa kohalike omavalitsuste otsustes aga on sunnitud maamaksu siiski tasuma, mis laekub lõpuks kohaliku omavalitsuse eelarvesse.
Eriti...

4
3

Viimasel ajal on saanud tavaks, et veebiväljaanded kustutavad täiesti eetikareeglitele vastavaid kommentaare ( Postimees kustutab rahva arvamusmälu ehk kommentaarid iga kolme kuu tagant automaatselt, ei tea kas praegu nii on, sest peale seda ma seda veebilehte ei külasta eriti ). Sedasi püütakse manipuleerida rahva arvamust. See meenutab juba...

3
3

Riigikogu “vahevalimised”. (1)

Valimised

Toivo Kalmo peaaegu 4 aastat

Ettepanek arendab edasi Rein Raua ideed.Kui algse ettepaneku rakendamiseks peab muutma põhiseadust,siis edasiarenduse puhul pole seda vaja teha.Pakun,et kaks aastat pärast riigikogu valimisi tehtaks iga valimisringkonna kohta eraldi e-valimistega sarnane rahvaküsitlus.Kui küsitlusest selgub,et ringkonna kõigi (või valitsuskoalitsiooni) saadikute...

4
2

Liiklusseadus (0)

Varia

Andri Ivin peaaegu 4 aastat

Liiklusseaduse 92. Sõiduki kinnipidamine. (5) Eratee omanikul on õigus nõuda sõiduki teisaldamist käesoleva paragrahvi lõikes 2 sätestatud juhtudel politseiasutuselt või kohalikult omavalitsuselt. Liiklusseaduse 92 on deklaratiivse iseloomuga ja ei kaitse maaomaniku õigusi. Maaomanik ei oma õigust teisaldada valesti pargitud sõidukeid....

3
2

Tänane argipäev meie elus näitab, et võimul olevad erakonnad ei ole õigustanud rahva ootusi tulemustele ja elu paranemisele meie riigis. Valetamine ja omakasu on peamiseks probleemiks meie poolt "valitute" tegevuses. Seega võib öelda, et poliitiline juhtimine ei ole õigustanud ennast. Enne valimisi antud lubadused jäävad täitmata, sest need ongi...

4
2

Valimised (1)

Valimised

Madis Olm peaaegu 4 aastat

Riigikogu
Et raha kokku hoida, peaks riigikogulaste arv piirduma 51-ga. Seega väheneb ka erakodadel võimalus soojade kohtadega kaubeda. Kui on vähem kohti, on tähtsam otsida kõige kompetentsemaid isikuid oma valimisnimekirjadesse, selle asemel, et otsida välja “tuntud” inimesi häältepüüdjateks.

Valimised
Nimekirjadesse tohiks ka ainult lisada...

3
3

Erakonda kuulumine on mis? (2)

Erakonnad

Raul Raudsepp peaaegu 4 aastat

Ma ei tänasel päeval ühtki riigialamat, kes rahvakogunemistel, peresündmustel vms asjaoludel avalikult oma kärakondlikku kuuluvust demonstreeriks!? V.a. mõned käilakujud, aga need välist eristust ei vaja, molu on niigi teada.
Olukord on sama, mis põlatud punavene aal tegelikult.
Aga miks?
a) ideid/ideelisust pole ollagi!?
b) kaasatuse haisugi pole!?...

4
2

Telefoninumbrid kõik isiksustada. (1)

Sundpolitiseerimine

Arno Jaago peaaegu 4 aastat

Ettepanek oleks see, et telefonioperaatorid laseksid kõigil oma abonomentidel mumbrid isiksustada. Kuna selle tulemusena saab kõrvaldada kelmused ja muud halvad kavatsused, mida need isiksustamata telefoni abonomendid võimaldavad.
Need numbrid ei ole probleemsed ainult mitte Eestis, vaid ka maailma teistes paikades:

3
2

Kosmosemaks (0)

Varia

Arvo Lehemets peaaegu 4 aastat

Tuleks kehtestada kosmosemaks, alustuseks näiteks 0,1%.

Kuna riigi suurimaks rikkuseks on kodanikud ja maavarad ning viimased on lõppemas (nii Eestis, kui Maal), siis tulevikus on tõenäoliselt maavarade ammutamise kohaks teised planeedid (ja nende kaaslased) lähemal ja kaugemal. Eesti väiksuse tõttu on meil parimad võimalused projektides kaasa...

2
2

RGB LED'id võimaldaksid kõnniteel jalutavatel inimestel Hiinast ostetud odavate pultidega valgustites värve muuta ja muid põnevaid asju teha. Kui me oleme suur E-riik, siis peaksime ka suurelt mõtlema ja mitte kartma ebatraditsioonilisi elamise ja eneseväljendamise viise. See IT-/valguslahendus oleks nii kõva sõna, et inimesed üle maailma...

3
2

Väiksemad valimisringkonnad. (0)

Valimised

Koostöö Kogu peaaegu 4 aastat

Ettepaneku autor Olav Raud, saabus e-posti teel:
Uues RK valimisseaduses peaks olema määratud väiksemad valimisringkonnad kui seni. Rahvas võõrastab Riigikogu, sest selle seos valijatega valimiste vahel on vähene. Ainult väikeste valimisringkondade puhul saab iga valija öelda: see (need) on minu saadik(ud), teised on teiste piirkondade saadikud....

2
2

Для решения проблемы безгражданства в стране необходимо внести в действующее законодательство о гражданстве норму соответствующего закона 1938 года, согласно которой «...требования в отношении продолжительности проживания в Эстонии и знания эстонского языка могут не учитываться для лиц без гражданства, которые ко дню подачи заявления на...

3
3

Sõlmida Estonian Air ja Eesti riigi vahel strateegiliselt vajalike liinide teenindamise tähtajaline leping, mis tagaks Eesti riigi regionaalsed miinimumvajadused. Peale seda erastada EA koos selle tähtajalise kokkuleppega. Peale tähtaja möödumist tellida nende liinide teenindamine hanke korras. Esimese lepingu EA-ga sõlmimine tõstaks selle...

3
2

Iisraeli rahvas põgenes orjapõlvest Egiptuses ja eksles kõrbes 40 aastat, et saaks tugevaks vabana sündinute põlvkond. Paljud hakkasid nurisema: „Miks tõid Sa meid siia, ometi olime me söönud ja peavari oli olemas”. Siis laskis Jumal sadada taevamannat ja andis kalju seest vett.

Meile ei anta taevamannat. Kõik tuleb endil luua. Loomulikult on...

1
2

Ettepanek:Väljatöötada kompleksne käepärase kasutamisega mõjus kord valitukssoovijate valimiseks,nende korralekutsumiseks,väljavahetamiseks ja tunnustamiseks.Kuna tänased seadused seda eesmärki pole täitnud,tähendaks see põhiseaduse kardinaalset värskendamist-ümberkirjutamist.See lubaks järgmisel rahvast esindaval RK-l viia Eesti kiiresti...

1
1

Kõiksugu tõmbelukkude, triipude jms alternatiiviks võiks igal valijal olla kaks häält.

Reeglid
1. Iga partei esitab valimisteks kaks ühepikkust nimekirja, naiste ja meeste oma.
2. Valija peab valima ühe partei seest ühe inimese naiste ja ühe inimese meeste nimekirjast.
3. Kui on selge mitu kohta partei saab, siis vastavalt antud häälte arvule...

1
2

Valimiste juures peab tõdema, et Eesti riik on nii väike ja elanikkonda vähe. Rahvas on kõrgelt haritud ja ei ole rumal. Väga paljud tunnevad üksteist. Peaks olema üle Eesti üks valimisringkond, kus toimuksid isikuvalimised erakonda arvestamata. Saadud hääli ei peaks saama keegi delegeerida teisele (ka erakonnale). Parlamendi liikmete arv oleks...

1
2

MTÜ Vaba Isamaaline Kodanik teeb ettepanekud erakondade rahastamise põhimõtete elluviimiseks.

Peame õigeks, et riigieelarvest laekuvad vahendid erakondadele peavad omama selget sihtotstarvet. Vahendeid saadakse taotluse alusel. Pooldame vahendite kulutamist peamiselt administratiivkuludeks. Kindlasti ei tohi riigi eraldisest teha kulutusi...

1
1

Korralike teedega saaks ennast eurooplasena tunda. Senine teedeehitus tempo ei ole kooskõlas
inimese elueaga. Tahaks nagu kah.......

1
1

Lubada võib eraisiku annetused erakonnale,kui need teostatakse läbi notari konto ja tehingu käigus tasutakse seadusega kehtestatud notaritasud ning riigimaksud riigikassa.

1
1

kaotada e-valimised (0)

Valimised

Svetlana Ester peaaegu 4 aastat

Kaotada e-valimised, sest nad ei ole usaldusväärsed (äärmisel juhul lubada hääletada 1 kord). Valituks saab see, kes saab rohkem hääli, loobujate hääled annulleerida, Parlamendis 51 saadikut, kelle vanus 30-70 aastat ja töötasu sõltub istungitust osavõtust. Peaks olema võimalus hääletada kõigi vastu.

1
1

Kuna eelarve vastuvõtmiseni ,kus tööpäevad venisid korraldamatusest hommikutundideni oli küllalt istungeid,mis kestsid 5 - 15 minutit, siis ilmselt saaks poole lühema tööajaga hakkama,on ju seadusandlus juba välja töötatud,paranduste tegemine ei tohiks võtta niipalju aega.Riigikogu koosseis võiks olla 51kuni 61 liiget ja töö võiks koosneda kevad...

1
1

Ettepaneku autor Vello Bauer, saabus posti teel:
Teen ettepaneku muuta maamaksuseadust elamumaa maksustamise osas. Hakata nõudma kõrgendatud maksu alates elamule ehitusloa väljaandmisest. Kuni selle ajani maksustada seda maad nagu varem:metsa-,põllu-, muu maana.
PS Elamumaa kruntide väljamõõtmine põllumaale ei tee sellest veel linna ja võibolla ei...

1
1

Tagasikutsumise põhjused oleksid näiteks:
1.Kui ta on sooritanud ühiskonnaohtliku- või muu väga vääritu teo.
2.Kui ta ütleb lahti oma valimisloosungis väljakuulutatud lubadusest (nt. astub koalitsiooni, kus ei aktsepteerita tema valimisplatvormi).
3.Kui ta ilmselgelt ei täida oma valimislubadusi.
4.Kui seda nõuab valimisringkonnast vähemalt 500...

1
1

Seisuslikkuse kujunemise vältimiseks Eestis poliitikute ja nendega seotud ärieliidi baasil ning rahva kui põhiseadusliku täisvõimukandja täieliku poliitilise otsustusõiguse tagamiseks:
:
1) Riigikogu valimise seadus tühistatakse:
2)tsiviilõiguslik volitamine saab aluseks Riigikogu komplekteerimisele:
3)Riigilkogu liikmeks saab kvoodi jagu...

1
1

В настоящее время партии, получающие бюджетное финансирование, используют его для финансирования своих избирательных кампаний. Иными словами, избирательные кампании ряда партий оплачиваются из государственного бюджета. Партии, не имеющие государственного финансирования, находятся в неравных условиях, по сравнению с теми, кто это финансирование...

1
1